به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر مرادی روز دوشنبه در جلسه امضای تفاهمنامه با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان این که آمادگی مردم در برابر حوادث بسیار پایین است ، افزود: بایستی با برنامه ریزی برای ارتقای آگاهی های مردم برای مقابله با حوادث تلاش شود.
وی اجرای طرح های هلال احمر از جمله خانه هلال و طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) را از برنامه های مثبت این جمعیت دانست و اظهار کرد: این طرح ها در ارتقای دانسته های مردم در رابطه با چگونگی مقابله با حوادث نقش مهمی دارند.
مرادی تصریح کرد: بایستی با آموزش و برنامه ریزی برای جلوگیری از موازی کاری دستگاه های مدیریت بحران و امداد رسان اقدام کرد تا هنگام بروز حادثه، هر دستگاه با توجه به وظیفه و ساختار سازمانی وارد کار شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در جلسه امضای تفاهمنامه با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: واحدهای صنعتی و تجاری باید ارتباط خوبی با جمعیت هلال احمر برای ارتقای آموزش و نکات ایمنی به منظور جلوگیری از حوادث داشته باشند.
علی منتظری افزود: هدف ما توسعه استان است تحقق این مهم مستلزم ایجاد بستر سخت افزاری نرم افزاری در واحدهای تولیدی برای استفاده از ظرفیت های هلال احمر و پدافند غیر عامل است و از این پس واحدهای تولیدی باید با پیوست زیست محیطی و آموزشی لازم احداث شوند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز گفت: در تدوین برنامه پنج ساله، این جمعیت افزایش آگاهی مردم، ارتقای آموزش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی نیز پیش بینی شده که باید از پاسخگویی به سمت آمادگی پیش برویم .
مهدی ولی پور افزود: تحقق اهداف هلال احمر با ارتباط و تفاهم نامه های همکاری بین جمعیت هلال احمر و سایر نهادها امکان پذیر است که خوشبختانه تاکنون استقبال و همکاری های خوبی در این زمینه داشته ایم.
وی با اشاره به افتتاح خانه های هلال در شهرها و روستاهای استان گیلان اظهار کرد: هدف از این طرح جذب داوطلبان و آموزش آنان برای افزایش تاب آوری مردم است که با همکاری دستگاههای اجرایی روند خوبی دارد.
مدیر عامل هلال احمر گیلان تصریح کرد : تاکنون بیش از 8 هزار و 600 خانوار از طرح ملی خادم ' خانواده آماده در مخاطرات ' بهر ه مند شده اند.
در پایان مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان و رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت تفاهم نامه همکاری با هدف توان افزایی بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت های متقابل در ارایه خدمات و افزایش آگاهی عموم، ترویج فرهنگ نوع دوستی، نیکوکاری و خدمات انسان دوستانه امضا کردند.
بر طبق این تفاهم نامه مشترک هلال احمر موظف است برای جذب و عضو گیری افراد و آموزش در جهت افزایش تاب آوری، انجام مانورهای مشترک ، ارایه خدمات بهداشتی و توانبخشی و واکسیناسیون به پرسنل و بازنشستگان سازمان و صنایع و ایجاد رشته HSE در مرکز علمی کاربردی هلال احمر اقدام کند.
پدافند غیر عامل و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز موظف شدند همکاری لازم را در شناساندن فعالیت های داوطلبانه و انساندوستانه هلال احمر به مدیران صنایع و کارخانجات در سطح استان و جلب کمک برای اجرای طرح های داوطلبان، تسهیل در راه اندازی خانه های داوطلبی در سطح کارخانه و بنگاههای اقتصادی، حمایت و همکاری در اجرای طرح خادم ، تلاش برای فراهم کردن رشته HSEد مرکز علمی کاربردی ، اولویت بخشی جذب و به کارگیری فارغ التحصیلان رشته های مرتبط در مرکز علمی کاربردی در واحدهای HSE داشته باشد.
13 تا 19 اردیبهشت هفته هلال احمر است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی **انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.