به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا، یونس رنجکش افزود: پارک غیر قانونی این خودروها در مبادی ورودی شهر آستارا و کنار جاده ها احتمال تصادفات رانندگی را افزایش می دهد.
وی اضافه کرد: ایجاد معضلات زیست محیطی در رو به روی دریاچه استیل از دلایلی است که ساماندهی استقرار این وسایل نقلیه سنگین را ضرورت می بخشد.
رنجکش اظهار کرد: ادارات پایانه مرزی و راه و شهرسازی با همکاری نیروی انتظامی تا پایان هفته جاری به ساماندهی تریلی ها و هدایت آنها به پارکینگ های مشخص شده اقدام کنند.
وی نصب علائم هشدار و پارک ممنوع در مسیر تردد کامیون ها و تریلی ها را از وظایف این دستگاه ها عنوان کرد.
فرماندار آستارا یادآورشد: یکی از جلوه های جلب گردشگر در این شهرستان فضاهای زیبا برای گردشگران است و باید تلاش کنیم با هماهنگی دستگاه های اجرایی، این ساماندهی ها شکل بگیرد.
رنجکش اظهار کرد: به دلیل موقعیت ترانزیتی آستارا، روزانه خودروهای سبک و سنگین بسیاری در این شهرستان تردد می کنند و بسیاری از خودروها با پارک در کنار جاده ها و تعویض لاستیک و روغن و تعمیرات مختلف، جلوه ای نامناسب به زیبایی های آستارا بخشیده اند.
در سال گذشته 28 هزار و 394 دستگاه کامیون برای ورود بار و 36 هزار و 785 دستگاه کامیون برای خروج بار از مرز زمینی آستارا تردد کرده اند.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرز این شهرستان سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، فرماندار بندر آستارا گفت: نقش پررنگ نیروهای هنگ مرزی این شهرستان در ارائه خدمات مختلف به مردم و انجام ماموریت های محوله قابل تقدیر است.
یونس رنجکش در دیدار با فرماندهی هنگ مرزی و بازدید از پاسگاه های مرزبانی آستارا اظهار داشت: جدا از وظایف مرزبانی و برقراری امنیت مرزی، بخش مهمی از خدمات قضایی و انتظامی در این شهرستان توسط پاسگاه های هنگ مرزی انجام می شود و خدمات آنان قابل تقدیر است.
وی با تاکید بر تقویت هنگ مرزی آستارا از نظر امکانات و لجستیک، خواستار توجه ویژه و در سطح ملی به مرزبانان به لحاظ اهمیت کار و ماموریت آنها در این شهرستان شد.
وی تعامل دستگاه های اجرایی با نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی را از ضروری ترین اقدامات برای پیشبرد هدف ها و ماموریت های سازمانی در خدمات رسانی به مردم آستارا عنوان کرد.
سرهنگ نوذر مرادی فرمانده هنگ مرزی آستارا نیز در این بازدید با معرفی یگان های مستقر در این شهرستان، گزارشی از خدمات مرزبانان به مردم ارائه کرد.
بندر آستارا ، با جمهوری آذربایجان 15 کیلومتر مرز آبی و 38 کیلومتر مرز خشکی دارد.
خبرنگاران: یوسف هدایتی - عیسی پاشاپور **انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.