به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز سه شنبه در آئین گرامیداشت روز ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیرویی مردمی برای دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب است.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه وارد نشدن ارتش به بازی های سیاسی نقطه قوتی برای نظام در جهت جلب اعتماد عمومی است، اضافه کرد: ملت ایران، ایثار نیروهای ارتش را در دفاع مقدس فراموش نمی کنند و در بیشتر نقاط کشور و به خصوص در استان گیلان، بخش قابل توجهی از شهدا از ارتشیان و نیروهای مسلح است.
وی با بیان اینکه توانمندی نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش در عرصه های فناوری نظامی ستودنی است، اظهار کرد: قدرت ارتش در جنگ نرم و سخت، بسیاری از معادلات منطقه را به سود خود تغییر داده و این امر در سایه تبعیت از ولایت فقیه و آموزه های دینی تحقق یافته است.
فرمانده پایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان آستارا نیز در این آئین گفت: ارتش در برهه های حساس نظام بویژه در هشت سال دفاع مقدس جلوه ای از ایستادگی و مقاومت را به منصه ظهور گذاشت.
ناخدا دوم حمید قنبری افزود: خوشبختانه ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح با هم افزایی و اتکاء به قدرت الهی توانسته به بالاترین مدارج پیشرفت دست پیدا کند.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش به عنوان یکی از نیروهای چندگانه ارتش وظیفه پاسداری از مرزهای آبی را بر عهده دارد، افزود: نیروی دریایی با تمام توان خود در دریا فعالیت می کند و از آمادگی کاملی برخوردار است.
ناخدا قنبری خاطرنشان کرد: ولایت مداری مهم ترین وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش سایر کشورهای دنیاست.
29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایحان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرز آبی دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.