رئیس محیط‌زیست املش گفت: ساک‌های پارچه ای و کاغذی تامین سلامت و تضمین شکوفایی محیط زیست است.

به گزارش ایلنا از املش، درویشی رئیس اداره محیط زیست املش با اعلام این مطلب گفت: در آستانه فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت و ورود گردشگران و مسافرین نوروزی به شهرستان تاریخی و گردشگری املش و به احترام طبیعت و نهادینه کردن مشارکت و فرهنگ آشتی با محیط زیست، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش با همکاری ستاد اجرایی خدمات سفر املش اقدام به تهیه و توزیع  تعدادی ساک دستی کاغذی و پارچه ای قابل بازیافت در طبیعت در بین مسافرین نوروزی کردند .

درویشی افزود : هدف از تهیه ساک‌های کاغذی و پارچه‌ای، ترویج فرهنگ زیست محیطی با استفاده از مواد قابل بازیافت در طبیعت و سازگار با محیط زیست و مصرف کمتر کیسه های نایلونی و پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف است که این مواد علاوه بر پایداری در طبیعت در سالیان متمادی و عدم تجزیه‌پذیری، هزینه‌های امحاء، جمع آوری و بازیافت آن پس از تولید و همچنین خسارت زیست محیطی آن به طبیعت و سلامت انسان‌ها بسیار گزاف و غیرقابل محاسبه و جبران است.

رئیس اداره محیط زیست املش تصریح کرد : امروزه پیشرفت و تحول شگرف در تکنولوﮊی و تولید محصولات جدید اگرچه باعث رفاه و آسایش در جامعه بشری گردیده ولی متاسفانه آسیب به محیط زیست و سلامت انسانها افزایش یافته و در حقیقت وضعیت کنونی پیشرفت تکنولوﮊی و تولید بدون تحول و پیشرفت در بازیافت در خدمت محیط زیست و سلامت نمی باشد .

درویشی خاطر نشان کرد :  گسترش اقتصاد سبز با بهره گیری از ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی، طبیعی و زیست محیطی و اصلاح الگوی تولید در کارخانجات ، صنایع و توسعه و ترویج مواد سازگار با محیط زیست امکان پذیر است. استفاده از تکنولوﮊی نوین و دانش زیست محیطی در بازیافت مواد، راه نجات محیط زیست و طبیعت از کیسه های پلاستیکی و همچنین تضمین بهداشت و سلامت عموم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.