به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل پوررضا در آخرین نماز جمعه سال 95 در مصلی امام خمینی (ره) رشت در جمع نمازگزاران این شهر افزود: بهار فرصت خوبی برای زدون گنداب از قلب ها، جبران غفلت ها و آزار و اذیتی است که ممکن است بر دیگران روا داشته ایم.
وی با اشاره به اهمیت دعا قبل از سال تحویل اظهار کرد: قبل از سال جدید، دور سفره هفت سین در منزل، مراز شهدا و اماکن متبرکه دعای دسته جمعی فراموش نشود.
امام جمعه موقت رشت بیان داشت: رسیدگی به نیازمندان، رفع مشکلات آنها در حد توان و حضور در آسایشگاه های سالمندان و معلولان از جمله کارهایی که می توان در ایام بیشتر به آنها پرداخت.
وی در ادامه با بیان اینکه در چند شب باقیمانده به نوروز نیاز به خلوت داریم، تصریح کرد: در هر جایگاه و مرتبه ای که باشیم، اصل خدا و خلوت کردن با اوست؛ آنهایی که به خلوت نپرداختند، چیزی به دست نیاوردند.
وی با اشاره به آیات قرآنی و اینکه اخلاص با یاد خدا به دست می آید، خاطرنشان کرد: کسانی که یاد آخرت می کنند و آخرت باورند، خدا به آنها اخلاصی می دهد که بعد از کسب اخلاص، پروردگار به آنها توانایی و بصیرت نیز عطا می کند.
حجت الاسلام و المسلمین پوررضا به اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و اضافه کرد: شوراها چیزی کوچکی نیست، نباید فرصت ها را از دست داد و کسانی که می توانند کاری انجام دهند، باید وارد میدان شوند.
خطیب جمعه رشت در خاتمه سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بیان داشت: دیگر دوستی از ویژگی های قابل توجه این بانوی بزرگوار بود که همه ما بایستی فضایل آن حضرت را الگوی خود قرار دهیم.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
2007/7286
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.