ولی داداشی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: راه آهن آستارا بخشی از طرح مهم ارتباط ریلی ایران و جمهوری آذربایجان است و مراحل مختلف اجرایی آن با پیگیری مستمر مسئولان امر در حال اجراست.
وی اظهار کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و رئیس کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان نیز در نشست اخیر خود با مجمع نمایندگان گیلان، تکمیل فاز نخست راه آهن آستارا را تا دهه فجر و تکمیل فاز دوم آن را تا پایان سال جاری نوید داده است.
وی با اشاره به اینکه فاز دوم یا مرحله تکمیلی این طرح، بارانداز راه آهن آستارا را شامل می شود، اظهار کرد: پیمانکار طرف ایرانی راه آهن آستارا-آستارا برای عملیاتی کردن این طرح آماده است.
داداشی از اختصاص 400 میلیارد ریالی اعتبار از سوی دولت برای تملک اراضی این طرح خبر داد و بیان کرد: مالکانی که املاک، واحدهای مسکونی و مستحدثات آنها در محدوده این طرح بین المللی قرار دارد، می توانند برای ارایه اسناد مالکیت جهت واگذاری املاک و دریافت بهای آنها به فرمانداری آستارا یا به دفتر اجرایی طرح های اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان مراجعه کنند.
او با اشاره به اینکه در پرداخت بهای اراضی تملک شده کوتاهی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان بر مهم بودن این طرح تاکید دارند و با اقدامات زیرساختی که توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این راستا انجام می شود، تا پایان امسال بهره برداری از طرح راه آهن آستارا-آستارا را شاهد خواهیم بود.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال جاری به منظور توسعه همکاری های اقتصادی به ایجاد ارتباط ریلی بین دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد دو و نیم کیلومتر و بارانداز مربوطه در آستارای ایران، اجرا می شود و این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.