ارسلان زارع روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان در رشت افزود : طی ۶ ماه پایانی سال بویژه در چهار ماهه آخر سال  گذشته تعدادی از این پروژه ها پیشرفت خوبی داشتند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد از لحاظ اشتغالزایی و درآمدی و معیشت مردم خاطر نشان کرد:  تمامی پروژه هایی که برای اقتصاد مقاومتی تعریف می شود باید  براساس برنامه ها باشد و این برنامه ها هم باید با سیاست های مربوطه تطابق داشته باشد.

زارع با با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان  سال جهش تولید گفت: تحقق جهش تولید مستلزم تلاش دوچندان، هم افزایی ، کیفیت بخشی ، رقابت پذیری و خلاقیت و اقدامات نوآورانه است.

زارع گفت: سیاست های ما باید منطبق بر قانون ششم توسعه و بودجه و آمایش سرزمینی باشد و براساس برنامه های سالجاری تدوین شود.

تصویب ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی برای سال جاری در گیلان

استاندار گیلان همچنین از تصویب ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی  استان برای امسال خبر داد و افزود: این پروژه ها توسط ۶ دستگاه اجرایی  پیگیری می شود که با هماهنگی ستاد ملی اقتصاد مقاومتی است.

وی یادآور شد:  پروژه های اقتصاد مقاومتی برای استان، متناسب با ظرفیت اشتغالزایی و تامین سطح درآمدی مردم تعریف  می شود.

وی اظهار کرد: پروژه های اقتصاد مقاومتی برخی از دستگاهها همچون منابع طبیعی از ۲۰ به ۱۰۰ درصد رسیده اند و یا همچون پسماند پیشرفت خوبی داشته اند.

زارع  با تاکید بر اینکه مجموعه  پروژه هایی که ماهیت تولیدی دارند ، مورد توجه ماست، تصریح کرد: بخشی از این پروژه های غیر دولتی همچون طرح های بخش صنعت است که عمده آنها توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بانک های عامل همکاری خوبی برای به ثمر رسیدن این پروژه ها داشتند ، اظهار کرد: انتظار است تمامی بانکهای عامل همکاری لازم را در این رابطه داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.