دکتر محمدحسین قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه در زمان حاضر ابتلا به بیماری کرونا در گیلان روند نزولی دارد از مردم می خواهیم که همکاری های خود را برای رعایت اصول اولیه بهداشتی همچنان ادامه دهند تا شاهد پیک دوم این بیماری نباشیم.

وی بیان داشت: کرونا، ویروسی مهاجم و نوپدید است که هیچ حد و مرزی را نمی شناسد، هر میزان امکانات برای مبارزه با این ویروس در اختیار گرفته شود اگر مردم اصول بهداشت فردی را رعایت نکنند،  مشکل مبارزه با این بیماری ادامه می یابد.

وی با اشاره به اهمیت طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند اظهار داشت: کاهش نیروهای اداری با شیفت بندی، کنترل در تردد و غیره برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بسیار اهمیت دارد.

قربانی با اشاره به اعلام سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه بیش از ٤٠ درصد انتشار ویروس در حمل و نقل عمومی است، اضافه کرد: در این باره از مردم خواسته شده حتی الامکان از وسایل شخصی استفاده کنند.

وی در ادامه درباره فعالیت بیمارستان های گیلان خاطر نشان کرد: بیمارستان های خصوصی استان که ٧٥ درصد ظرفیت شان را برای بیماری های حاد تنفسی در نظر گرفته بودند و همکاری خوبی در این زمینه داشتند، آزاد شده که در زمان حاضر برای نیازهای درمانی مردم فعال هستند.

وی با بیان اینکه تنها دو تا سه بیمارستان استان با توجه به تعداد کم بیماران برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در زمان حاضر بیمارستان هایی از جمله الزهرا (س)، حشمت، ١٧ شهریور، پورسینا و غیره عاری از بیماران کرونایی هستند که مردم می توانند برای درمان موارد اورژانسی و غیره به این بیمارستان ها مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.