حسن رستم زاد روز شنبه در فرمانداری آستارا اظهار کرد: عوامل هلال احمر و سایر دستگاه ها در گردنه حیران مستقر هستند و ظرف مدت یاد شده ۲۳ نفر به علت تب بالا به مرکز درمانی حیران منتقل شده اند.

وی افزود: شهروندان آستارا نیز هنگام خروج یا ورود به استان گیلان تب سنجی می شوند و روزانه به صورت میانگین از ورود ۵۰۰ دستگاه خودرو پلاک غیر گیلان به این استان جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۲ فروردین ماه ادامه دارد و مردم همچنان با خانه نشینی و خودمراقبتی، مسئولان را در مهار بیماری کرونا یاری کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا به اردبیل از مسیرهای پرتردد شمال ایران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.