جان احمد آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدلیل پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا از مردم تقاضا داریم امسال از برگزاری این مراسم صرف نظر کنند و از تجمع خانگی، محلی و کوچه ای که امکان آلودگی و شیوع ویروس کرونا را در پی دارد،  بپرهیزند.

وی تصریح کرد: چنانچه کسانی از قانون تمکین نکنند و آسیبی به خودشان و دیگران برسانند و یا تخریب و اخلال در نظم ایجاد کنند دستگاه قضایی به شدت با اخلال گران برخورد و آنان را مجازات خواهد کرد.

وی با یادآوری شرایط کنونی و ظرفیت پر و شلوغی بیمارستان های استان بدلیل بستری بیماران کرونایی تصریح کرد: بیشتر ظرفیت بیمارستان ها و ارژانس ها مملو از بیماران کرونایی است و مراکز درمانی اعم از خصوصی و دولتی امکان پذیرش افراد آسیب دیده چهارشنبه سوری را ندارند.

معاون اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با کسانی  که بخواهند از این فرصت سوء استفاده کرده و  قصد آزار و  آسیب به دیگران و یا حتی خود را داشته باشند، برخورد قانونی می کند.

آخرین سه شنبه پایان هر سال در آیینی به جا مانده از نیاکان به عنوان چهار شنبه سوری نامگذاری شده که مرسوم ترین این آیینها در این شب، جمع شدن افراد خانواده و اقوام و  برافروختن آتش و پریدن از روی آن همراه با شعر خوانی  است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.