فردین مهرابیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با انتشار ویروس کرونا در گیلان خیرین کمر همت بستند و به یاری حوزه بهداشت و درمان استان برای شکست ویروس کرونا شتافتند.

وی با بیان اینکه بسیج همگانی برای مبارزه و ریشه‌کنی بیماری کرونا ایجاد شده که در این راستا خیران سلامت همدوش با مسئولان و متولیان، پرچمدار این حرکت جهادی ارزشمند هستند، اظهار داشت: گستردگی شیوع ویروس کرونا منجر به کمبود امکانات ضدعفونی شده بود که در این راستا خیرین با کمک رسانی خود و با اهدا دستگاه های سم پاشی به یاری حوزه بهداشت و درمان آمدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: خیران استان در اقدامی خیرخواهانه ۱۵ دستگاه سم‌ پاش و ۶۰۰ دست لباس یکپارچه برای مقابله با ویروس کرونا به این معاونت اهدا کردند.

وی بیان داشت: خیری دیگر ۱۰ دستگاه سم پاش موتوری به مارک SKN-۴۰۰۰ جهت گندزدایی سطوح در برنامه کنترل کرونا از سوی خیر گیلانی به دانشگاه علوم پزشکی گیلان اهدا کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان ضمن قدردانی از اقدام خداپسندانه و همکاری خیران ابراز امیدواری کرد تا شاهد کمک و مساعدت سایر خیران دلسوز به دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا شکست کامل ویروس کرونا باشیم.  

تاکنون خیرین کمک هایی به بهداشت و درمان استان گیلان برای مبارزه با ویروس کرونا داشتند که اهدا ۲۸ دستگاه کمک تنفسی از سوی خیرین "مجمع خیرین سلامت گیلان" به بیمارستان رازی رشت، اهدا اقلام حفاظت فردی از جمله ماسک، دستکش، گان و غیره از جمله این کمک ها است.

سیدجلال حسینی کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کمک های بهداشتی و معیشتی خود به مردم گیلان را به این استان ارسال کرد،  علی کریمی مالک و سرمربی اسبق سپیدرود رشت که اصالت گیلانی دارد، برای کمک به هم استانی های خود در مقابله با کرونا لوازم حرفه ای پزشکی و بهداشتی ارسال کرد.

دو دستگاه ونتیلاتور پرتابل و ۴ دستگاه پالس اکسیمتر توسط خیر آستارایی ساکن ترکیه به بیمارستان شهید دکتر بهشتی آستارا و ۱۰ تخت بیمارستانی و یک دستگاه یو پی اس توسط خیرین سلامت به بیمارستان شهید بهشتی آستارا از دیگر کمک های خیرین در استان گیلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.