سه هفته ای هست که گیلان میزبان ویروس کرونا شده و این میهمان مزاحم که گویی از میهمان نوازی گیلانیان خوشش آمده نمی خواهد به این سادگی دست از سر این استان سرسبز بردارد و از شواهد و قراین چنین بر می آید که تا اردیبهشت سال جدید نیز در این دیار جاخوش کرده و علاوه بر ایجاد بحران در گیلان بسیاری از هم استانی ها را به قرنطینه فرستاده و متاسفانه جان تعداد زیادی از هموطنانمان را نیز گرفته است.

از آن جایی که برای مقابله با این میهمان مزاحم باید همگی دست به دست هم داده و پشت هم باشیم  و نگذاریم حال که روزگار عضوی را به درد آورده دگر عضوها آرام و قرار نداشته باشند جمعی از جوانان بندرانزلی در اقدامی تحسین برانگیز پا را فراتر از وظایف شهروندی گذاشته و در کنار تلاش های سایر مسئولان و دستگاه های دولتی به صورت خودجوش پای کار آمده و با جمع آوری کمک های نقدی و کالاهای اهدایی مردم بسته هایی تحت عنوان سبد کالا تهیه و علاوه بر آن با مواد ضد عفونی و ماسک نیز به کالاها اضافه کرده و تحویل نیازمندان این شهر ساحلی می دهند.

با یکی از این جوانان که مسئولیت یکی از  این گروه های امداد مردمی  را برعهده دارد به گفت و گو می نشینیم . سعید پور  به خبرنگار ایرنا می گوید: ما ۷ رفیق هستیم که علاوه بر دوستی صمیمانه و رفت و آمدهای خانوادگی در بسیاری از کارهای جمعی پیش قدم شده و پشت به پشت همدیگر هستیم .

وی ادامه می دهد: پس از شیوع ویروس کرونا با کمک همدیگر دست در جیب کردیم و پول هایمان را وسط گذاشتیم و با هفت میلیون تومانی که جمع شد اقدام به خرید چندین توپ پارچه کردیم و با کمک خانم های خیاط ماسک تولید و توزیع آن در بین مردم را آغاز کردیم.

سعید اضافه کرد : با انجام فراخوان و درخواست کمک برای حمایت از نیازمندان سیل کمک های مردمی سرازیر شد و اصلا فکرش را نمی کردیم که تا این اندازه مردم ما پای کار باشند و علاوه بر کمک های نقدی کالا هم برای ما بفرستند تا جایی که کمک های نقدی به قدری زیاد بود که شخصا دادستان انزلی را در جریان گذاشتم تا خدای نکرده شائبه ای به وجود نیاید و کاری را که با نیت کمک به خلق خدا آغاز کرده ایم به حاشیه کشیده نشود.

وی همچنین گفت: از روز اول آغاز به کار تا به امروز بیش از ۲۰ میلیون تومان به صورت نقدی به حسابی که معرفی شده بود واریز شده و همچنان ادامه دارد و با این پول و کالاهایی که برای ما ارسال می شود سبدهای کالا به عنوان بسته های حمایتی از نیازمندان تهیه و در چند روز اول بین مردم به صورت محله ای و روستایی توزیع کردیم اما از آن جایی که ممکن بود نیازمندان واقعی از دریافت این کالاها جا بمانند  نیازمندان بندرانزلی را شناسایی کرده و به کمک سایر دوستان به دست آنان می رسانیم .

سعید با اشاره به تهیه ژل ضدعفونی با استفاده از الکل و ژل آلوئه ورا برای ضدعفونی کردن دست و توزیع در بین مردم ادامه داد: تا به امروز بیش از پنج هزار ماسک تولید و در بین مردم توزیع شده و ۲۰ لیتر هم الکل به دست ما رسیده و باید بگویم مهر مردمان سرزمینم اینقدر بالاست که این کمک ها همچنان ادامه دارد.

وی همچنین اظهار کرد: در سبد کالایی که به افراد نیازمند تحویل داده می شود سیب زمینی، ماکارونی، روغن، سویا ، نودل، چای، دستمال کاغذی، عدس، صابون، دستکش، مایع ظرفشویی، ماسک، ژل ضد عفونی ،شیرینی خشک گنجانده شده است.

سعید یادآور شد: در حال حاضر تیم ۱۰ نفره ما مشغول به کمک به مردم است و باید بگویم آنقدر عشق در این کار وجود دارد که تعدادی از این تیم ۱۰ نفره به صورت داوطلبی برای انجام کارهای خدماتی راهی بیمارستان شهید بهشتی شده و به خدمت مشغول شده اند.

بندرانزلی در غرب گیلان از کانون های گردشگری در شمال کشور است و پس از قم و تهران یکی از مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا در کشور بود . علت اصلی شیوع بالای کرونا در گیلان هنوز مشخص نشده اما صاحب نظران احتمال می دهند  ورود گردشگران خارجی ، بندری بودن و ورود کالا و حمل و نقل و ترانزیت می تواند از عوامل شیوع بالای کووید ۱۹ در این استان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.