قربان رعنای رئوف با اشاره به اینکه این بازرسی ها با هدف پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس خطرناک کرونا انجام می شود، افزود: طبق مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونای شهرستان، ساعت کاری صنوف مختلف در این منطقه بین ساعت ۱۰ تا ۱۷ عصر در نظر گرفته شده است.

وی رعایت این ساعت کاری را برای کلیه صنوف شهرستان ضروری دانست و گفت : از دو شب گذشته طی انجام بازرسی های مشترک که با حضور نمایندگان فرمانداری، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، بخشداری اجرایی شده فعالیت واحدهای صنفی پس از اتمام ساعت اعلام شده رصد و با متخلفان برخورد می شود.

وی با بیان اینکه در این بازرسی ها به صنوفی که ساعت کاری را رعایت نکردند اخطار داده شده است، افزود: از این پس هر واحد صنفی که مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا در این شهرستان ر ا رعایت نکند، پلمپ می شود.

وی با اشاره به اینکه این محدودیت ساعت کاری شامل داروخانه ها، مراکز درمانی و بهداشتی و برخی از صنوفی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می کنند نمی شود، افزود: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا صنوفی چون اغذیه فروشی ها، چلوکبابی، رستوران، چایخانه ها، قلیان سراها به طور کامل تعطیل شده اند.

وی یادآور شد: کلیه نانوایی های این شهرستان نیز موظف اند بر اساس مصوبات این ستاد نسبت به پخت و عرضه بهداشتی نان اقدام کنند.

به گفته رعنای رئوف بر این اساس مقرر شد تا ۱۸۶ نانوایی فعال شهرستان از طریق دستگاه کارت خوان برای فروش نان اقدام کنند، ضمن آنکه اعلام شد تا در هر یک از نانوائی ها (در صورت نبود دستگاه کارت خوان) یک نفر به عنوان مسئول دریافت پول از مشتریان مشغول به کار شود.

به گفته وی در حال حاضر تعداد ۵ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی تحت پوشش ۲۱ اتحادیه در شهرستان آستانه اشرفیه فعالیت دارند.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت در شرق گیلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.