حسین آبکار امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در منطقه و تصمیمات ستاد مقابله با ویروس کرونا ، از هرگونه تجمع در این منطقه برای توزیع این تعداد نهال خودداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توزیع این نهال های رایگان بصورت انفرادی انجام خواهد شد ، افزود: تلاش می شود تا با مشارت شهرداری ها و همچنین دهیاران ،  این نهال ها بصورت انفرادی در اختیار متقاضیان و دوستداران منابع طبیعی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: انتظار می رود مردم منطقه ضمن جلوگیری از هرگونه تجمع ، بصورت انفرادی نسبت به کاشت این نهال ها اقدام کنند.

به گفته آبکار، کلیه مردم منطقه می توانند از کاشت نهالی که توسط خودشان انجام می شود عکس برداری و آثار خود را پس از پایان هفته منابع طبیعی  به دبیرخانه ستاد هفته منابع طبیعی و  آبخیزداری این شهرستان ارسال کنند.

وی یادآور شد: به آثار برگزیده این مسابقه عکس ( قبل از پایان سال ) جوایزی از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستانه اشرفیه اهداء می شود.

آبکار در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری آیین های درختکاری در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال با شعار نهال کاری عمومی برای ایرانی سرسبز انجام می شود افزود: به مناسبت این هفته برنامه های مختلف درختکاری در این شهرستان پیش بینی شده بود که به علت شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از هرگونه تجمع انجام نخواهد شد، ضمن آنکه به منظور حفظ سنت حسنه درختکاری  آیین درختکاری انفرادی با حضور فرماندار و روسای دادگستری  در محل فرمانداری و  دادگستری های این شهرستان انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: کاشت نهال در ۴۰ هکتار از نهالستان بندرکیاشهر نیز از دیگر برنامه های این هفته بود که به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد ، ضمن آنکه انتظار می رود بخش خصوصی بصورت انفرادی نسبت به کاشت این تعداد نهال اقدام کند.

شهرستان آستانه اشرفیه با مساحتی حدود ۴۰ هزار هکتار دارای ۱۱ هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات است.

این شهرستان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.

پانزدهم تا بیست و یکم اسفندماه به هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.