سرگرد عوض فرهمندی روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت شیوع کرونا در فرمانداری آستارا گفت: نظارت و پایش بهداشتی کافی شاپ ها، تالارهای عروسی در دستور کار است و به متصدیان قلیانسراها تذکرات لازم برای تعطیلی واحدهایشان ارائه شده است.

وی بیان کرد: با همکاری پلیس راه و هلال احمر ظرف پنج روز گذشته حدود ۶۰ هزار مسافر ورودی از استان همجوار در گردنه حیران آستارا تب سنجی شدند و این طرح همه روزه از ساعت هشت تا ۲۰ ادامه دارد.

جانشین فرمانده سپاه آستارا هم گفت: جسد ۲ نفر بیمار مشکوک به کرونا با نظارت سپاه و همکاری شهرداری و شبکه بهداشت با رعایت اصول بهداشتی در شهرهای آستارا و لوندویل دفن شد.

سرهنگ فردین عباس زاده افزود: خانواده های متوفیان به مدت ۱۴ روز قرنطینه می شوند و خاکسپاری اجساد مشکوک به بیماری کرونا بر عهده سپاه گذاشته شده است و شهرداری در این کار ما را همراهی کند و استفاده از ۲ دستکش، کلاه و عینک های بهداشتی در مراحل خاکسپاری ضروری است.

وی بیان کرد: ۱۰ هزار ماسک و یکهزار و ۲۰۰ بسته مواد ضدعفونی کننده خریداری و به داروخانه های آستارا تحویل داده شده است و نیروهای لشکر ۱۶ سپاه قدس گیلان فردا معابر و اماکن عمومی آستارا را ضدعفونی خواهند کرد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

 بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.