حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه شهرستان لاهیجان با هدف صیانت از سلامتی نمازگزاران در بحران فراگیر ویروس کرونا، برگزاری نماز جمعه لاهیجان را لغو  کرد اما کارکرد عملیاتی نماز را با ایجاد ستاد مردمی مبارزه با کرونا و  استقرار چادر کمک رسانی در محوطه بیمارستان پیروز لاهیجان ادامه داد.

وی با تشکیل ستاد مردمی مبارزه با کرونا در دفتر خود و فراخوان فعالان و افرادی به عنوان سفیران سلامت مردم از جمله نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، روسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان، هلال احمر، مرکز بهداشت و تنی چند از مسئولان و کارشناسان؛   اقدامات   کارشناسی برایجلوگیری از اپیدمی کرونا بصورت مردمی و چگونگی استفاده از ظرفیت شهرستان در عملیاتی کردن اقدامات و تدابیر پیشگیرانه  را بررسی نمودند.

وی در اقدامی دیگر به دیدار از بیماران و پرستاران بیمارستان پیروز لاهیجان رفت و ضمن بازدید میدانی و بررسی روند خدمات رسانی در عرصه سلامت به گفت و گویی صمیمانه آنان نشست.

امام جمعه لاهیجان در این راستا گفت : امروز به معنای واقعی لاهیجان پرستاران از جان گذشته ما مدافعان سلامتی مردم هستند با اینکه لاهیجان به عنوان قطب درمان کرونا در استان معرفی شده است اما امکانات کافی برای حفاظت پرسنل درمانی وجود ندارد و وعده های چند روزه مسئولان و انتظارات  مردم؛  جان بیماران را به خطر انداخته است و با این شرایط صلاح را بر این دیدم که وارد میدان شده با مشارکت مردم و خیرین کمک کنیم.

حجت الاسلام سلیمانی ضمن دعوت مردم به حفظ هوشیاری در برابر سوء استفاده دشمن از شرایط ایجاد شده در کشور افزود: در این کرونا هراسی هدف اصلی جنگ شناختی دشمن است و مردم باید هوشیارانه در این جنگ بیولوژیک با سلاح صبر و مراقبت به مهار این ویروس منحوس بروند.

وی اظهار داشت: با هدف صیانت و سلامت نمازگزاران در بحران فراگیر کرونا،  نماز جمعه لغو شد اما کارکرد نماز را باید امروز در عرصه عمل و خدمت رسانی به مردم نشان دهیم که به همین منظور تصمیمات خوبی برای اجرا توسط فعالان و سفیران سلامت در این ستاد مردمی گرفته شد و نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام می شود.

وی خاطرنشان کرد: از روز جمعه با استقرار چادر در حیاط بیمارستان پیروز لاهیجان به توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده بین مراجعه کنندگان اقدام می شود و این چادر همچنین در زمینه دریافت تجهیزات از استان برای بیمارستان، دعوت از نیروهای داوطلب پزشک برای تکمیل کادر درمانی بیمارستان، ایجاد کمپ از نیروهای انقلابی و مردمی به منظور همیاری و دلگرمی به پرسنل درمانی بیمارستان پیروز، تهیه اقلام خوراکی و مصرفی توسط اصناف و حمایت از تهیه ماسک در حوزه شهری و توزیع آن در بین مردم اقدام خواهد کرد.

وی از عموم مردم خواست با در اختیار قرار دادن وسایل ضروری بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش، الکل سفید و دیگر مواد ضدعفونی کننده به این امر خیر  و شهروندان کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.