خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: صندوق‌های پست ملت ایران از روزها و یا شاید از هفته‌های گذشته پر از دعوت نامه‌های حضور پای صندوق‌های رأی بود. بالاخره روز موعد فرا رسید، جمعه دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۸ روزی سرنوشت ساز برای ملت ایران، روز حماسه‌ای دیگر از ایرانیان به ویژه مردمان دیار میرزا کوچک جنگلی و آیت الله بهجت فومنی. همه آمده اند از زن و مرد، پیر و جوان حتی کودکان نیز همراه والدین خود آمده اند تا مشق حضور را برای آینده تمرین کنند.

امروز مردم ایران و استان گیلان با حضور در انتخابات همبستگی، وحدت و اتحاد خود را به نمایش گذاشتند با انداختن هر رأی خود در صندوق سیلی به آمریکا را محکم‌تر زدند. همه آمدند برای داشتن آینده‌ای روشن. همه آمدند برای اینکه به دنبال داشتن مجلسی قوی و انقلابی بودند. همه آمدند برای حفظ اقتدار و امنیت این نظام و انقلاب و ناامید کردن دشمنان.

حضور در انتخابات یک تکلیف دینی است

به مسیری نگاه می‌کنم که پیرمردی عصازنان خود را به صف مردم منتظر برای ورود به شعبه اخذ رأی می‌رساند. شرایط سختی دارد از همین رو مردم راه را باز می‌کنند تا بتواند سریع‌تر وارد شعبه شده و رأی خود را بدهد. منتظر می مانم تا از شعبه خارج شود تا بتوانم از دلیل آمدنش با این شرایط سخت بپرسم. وقتی خودم را معرفی می‌کنم و از او دلیل آمدنش را می پرسم لبخندی می‌زند و می‌گوید: این کشور برای ماست و هیچ کس جز خودمان نمی‌تواند آن را آباد کند.

وی با بیان اینکه درست است امروز مردم با شرایط سختی از نظر اقتصادی در زندگی مواجه هستند ولی ما شرایط سخت‌تر از این را نیز تجربه کرده ایم، ادامه می‌دهد: حضور در انتخابات یک تکلیف دینی است و هر فرد مسلمانی که عاشق این نظام و انقلاب است امروز باید پای صندوق‌های رأی حاضر شود.

این شهروند رشتی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای حضور در انتخابات و نقش مهم آرای مردم، می‌گوید: ما انقلاب، نظام و کشور خود را دوست داریم پس باید در سرنوشت آن نیز سهیم باشیم.

مجلس کارآمد حلال مشکلات است

آثار خستگی از سرپا ماندن زیاد در چهره اش مشخص است برای اینکه با پرسیدن سوالات بیشتر خسته اش نکنم از او خداحافظ کردم و به سوی دیگر میدان رفتم که مادری با دو دخترش در حال صحبت بود از آنها خواستم تا دقایقی وقتشان را بگیرم که قبول کردند. وقتی از آنها دلیل آمدنشان را پرسیدم مادر در جواب می‌گوید: باید می‌آمدیم. امروز زمان حضور و پشتیبانی از نظام است.

وی با بیان اینکه چشمان دشمنان امروز به ما دوخته شده است، ادامه می‌دهد: اگر امروز نمی‌آمدیم قطعاً حربه‌ای برای سوء استفاده به دشمنان این نظام و انقلاب می‌دادیم.

این مادر رشتی در ادامه یادآور می‌شود: همه می‌دانیم کشور به خاطر تحریم‌ها و فشارهای دشمنان و برخی بی مدیریتی‌ها در شرایط سختی قرار دارد اما به فرموده رهبرمان امروز زمان حضور و پشتیبانی از این انقلابی است که خون هزاران شهید برای به ثمر نشستن و استمرار آن تقدیم شده است.

وی با تأکید به نقش مهم مجلس در حل بسیاری از مشکلات موجود در جامعه، می‌افزاید: مجلس انقلابی و کارآمد قطعاً می‌تواند با قانونگذاری و نظارت صحیح در راستای حل مشکلات گام‌های خوبی بردارد.

این مادر رشتی با اشاره به فشارها و دشمنی‌ها آمریکا و سایر کشورهای اروپایی و منطقه‌ای، تأکید می‌کند: ما نیازمند نمایندگان شجاع هستیم تا در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان ایستادگی کنند.

با حضور در صف رأی گیری امید دشمن ناامید شد

منصوره که یک رأی اولی است و برای دادن نخستین رأی خود لحظه شماری می‌کند به خبرنگار مهر می‌گوید: اینکه بتوانی با یک رأی در سرنوشت شهرت سهیم باشی خیلی زیباست و احساس خوبی دارد.

وی با بیان اینکه هر چه به زمان انتخابات و رأی گیری نزدیک می‌شدیم احساس شور و شعفی عجیب داشتم، ادامه می‌دهد: امروز و در این ساعت که در صف انتظار برای دادن رأی هستیم حس غرور دارم.

منصوره با اشاره به اینکه انتخابات امسال با انتخابات‌های گذشته متفاوت است، می‌گوید: امسال دیگر ما سردار سلیمانی را در میان خود نداریم و اگر می‌خواهیم به توصیه‌های او در وصیت نامه اش عمل کنیم باید امروز با رأی خود و حضور در صف‌ها امید دشمنان را به یأس تبدیل کنیم.

به هر سمت که نگاه می‌کنی همین شور و حال را در میان مردمی می‌بینی که از ساعت‌ها پیش در صف انتظار حضور دارند تا با انداختن آرای خود در صندوق هم به تکلیف خود عمل کنند و هم به عنوان یک شهروند در سرنوشت شهر و کشورشان سهیم باشند و با انتخابی اصلح بتوانند آینده‌ای روشن برای شهر، استان و کشورشان رقم بزنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1360517
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.