به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد بحران گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هواشناسی پیش بینی‌های لازم را در زمینه بارش برف کرده بود و دستگاه‌های ذیربط در وضعیت آماده باش بودند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به تردد حجم عظیمی از خودروها در اوج بارش برف، گفت: انتظار می‌رفت مردم همکاری بیشتری با پلیس راه و راهداری انجام دهند و با وجود اخطارهایی که داده شد اصرار برای ادامه مسیر نداشته باشند.

وی به عدم توجه رانندگان به هشدارهای هواشناسی و راهداری اشاره و تصریح کرد: ۷۰ درصد از خودروهایی که در راه دچار مشکل و مسدود شدن مسیر برای دیگران و مانع خدمت رسانی راهداری شدند به دلیل نداشتن تجهیزات لازم بویژه زنجیر چرخ بود.

نوبخت ادامه داد: خودروهایی که دچار حادثه باعث ایجاد ترافیک و مسدود شدن چند کیلومتری جاده‌ها شدند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تمهیدات لازم در خصوص رفع مشکلات فعلی استان نیز گفت: مقرر شد به دستور وزیر راه و شهرسازی با استفاده از تجهیزات سایر استان‌ها مابقی مسیرهای اصلی استان گیلان باز شوند و از فردا به بازسازی مسیرهای فرعی و روستاهای استان پرداخته شود.

وی با بیان اینکه فردا قسمت زیادی از راه‌های فرعی باز می‌شود، ادامه داد: از دیگر اولویت‌ها باز کردن مسیرها واحدهای مرغداری و جوجه ریزی است.

نوبخت با اشاره به قطعی برق گسترده در استان گیلان در دو روز گذشته، بیان کرد: قطعی برق به دلیل خارج شدن شبکه‌ها از مدار است که این شبکه‌ها هرکدام برق چند هزار روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: شرکت توزیع برق متطقه ای تا شامگاه فردا برق بخش زیادی از برق مشترکین را وصل خواهد کرد.

نوبخت در ادامه رفع مشکلات زیر ساخت‌های برون شهری گیلان اشاره کرد و گفت: علاوه بر بازگشایی راه‌های اصلی، آب و برق شهری و روستایی محلات و مسیرهای داخل شهر باز می‌شوند.

معاون رئیس‌جمهور از برگزاری جلسه ستاد بحران صبح فردا خبر داد و اظهار کرد: این جلسه به منظور ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها از برنامه ریزی ها و مصوبات امشب برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1352783
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.