فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه روز دوشنبه در حاشیه تحویل این واحدهای مسکونی در روستاهای امیرهنده، امیرسلطان و بیربنه بالا گفت: این دو واحد مسکونی  با زیربنای ۵۰ مترمربع و با هزینه حدود ۷۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

سرهنگ محمد نیک فطرت ، با اشاره به اینکه عملیات ساخت این واحده ها امسال آغاز شده افزود: ۴۰۰ میلیون ریال از هزینه ساخت این مسکن محرومان توسط سپاه پاسداران  و کمیته امداد امام خمینی (ره) و حدود ۳۰۰ میلیون ریال دیگر نیز توسط خیرین تامین شده است.

وی محرومیت زدایی در جامعه را از ماموریت های مهم سپاه پاسداران دانست و گفت: از سال گذشته احداث ۳۴ واحد مسکن محرومان در دستور کار سپاه پاسداران این شهرستان قرار گرفت .

به گفته سرهنگ نیک فطرت تا پایان بهمن ماه امسال ، مجموع واحدهای مسکن محرومان ساخته شده در این شهرستان به ۱۲ واحد خواهد رسید.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: محرومیت زدایی در جامعه از سیاست های مهم حاکمیتی کشور است.

یونس محمودی ضمن قدردانی از تلاش های سپاه پاسداران ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین برای تحقق این هدف افزود: دولت نیز با جدیت برای  رفع محرومیت در جامعه تلاش می کند ، ضمن آنکه این مهم نیازمند همکاری و مشارکت همه است.

وی احداث مسکن برای محرومان را کاری ارزشمند و خداپسندانه دانست و اظهار داشت: امیدواریم با تلاش همه مسئولان خدمتگزار، دغدغه تامین مسکن افراد کم درآمد و محروم رفع شود.

در پایان این آیین از سه نفر از خیرین تجلیل و قدردانی شد.

افتتاح یک واحد گلخانه در آستانه اشرفیه

به مناسبت دهه مبارک فجر یک واحد گلخانه هایدروپونیک ( کشت بدون خاک)  در روستای پرکاپشت یاورزاده بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه افتتاح شد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه در آیین بهره برداری از فاز دوم این طرح کشاورزی گفت: این گلخانه در زمینی به مساحت یکهزار و ۸۰۰ مترمربع واقع در مجتمع گلهای سیدی ( این مجتمع ۱۰ هزار مترمربع مساحت دارد) توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.

حمید رضا سلیمانی ،  هزینه اجرای این طرح را ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال از هزینه احداث این گلخانه از طریق تسهیلات بانکی تامین شده ، ضمن آنکه برای ۲ نفر مستقیم و برای ۵ نفر نیز غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی یادآور شد: فاز اول این طرح در سال گذشته در زمینی به مساحت یکهزار و ۳۰۰ مترمربع به بهره برداری رسیده است.

سلیمانی تولید گل شاخه بریده آنتوریوم ( گل های زینتی ) را از فعالیت های این گلخانه دانست و اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۶۰ واحد گلخانه به مساحت ۴۰ هزار مترمربع در این شهرستان فعالیت دارند.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.