در این اطلاعیه که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: بارش برف  با تمام زیبایی و حس دلپذیرش برای ما ، در عین حال می تواند مشکلاتی برای پرندگان و حیات وحش  ایجاد کند  .
 در فصل سرد سال برخی گونه‌ها با خواب طولانی مدت، زمستان را پشت سر می گذارند و برخی دیگر همچون پرندگان برای یافتن غذا و زمستان گذرانی به نقاط گرم‌تر و سایر گونه‌ها نیز برای ادامه حیات و دسترسی به غذا به نقاط دیگر مهاجرت می‌کنند .
استان گیلان یکی از مناطق زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است و هرساله صدها هزار پرنده در این استان زمستان گذرانی می کنند .
 در هوای برفی و یخبندان، حیات وحش برای تامین غذا به سمت اراضی کشاورزی، باغ‌ها و حتی مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند . 
با توجه به بارش  برف در  استان و به دلیل سرما و یخبندان ناشی از آن ، پرندگان و وحوش با مشکل  دسترسی به غذا و علوفه روبرو هستند  و احتمال تلفات ناشی از گرسنگی در بین آنها زیاد است.
 اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در این خصوص تدابیر ویژه ای را در نظر گرفته  و کلیه محیط بانان و یگانهای حفاظت محیط زیست در آماده باش هستند.
روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ضمن درخواست از شهروندان به دانه پاشی برای پرندگان شهری از همه دوستداران طبیعت و حیات وحش می خواهد از هر اقدام خودسرانه در مواجهه با وحوش خودداری کرده و هرگونه شکار و صید غیر مجاز را به نزدیکترین پاسگاه یا ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند و یا با شماره تلفنهای ۰۱۳۳۳۸۲۴۶۲۶ و ۰۱۳۳۳۸۲۴۶۲۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.