حسن رستم زاد روز دوشنبه اظهار کرد: بندر آستارا نزدیک ترین بندر به کشورهای حوزه خزر و بخصوص به جمهوری آذربایجان است و اغلب مبادلات تجاری بندر آستارا با این کشور همسایه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: نزدیکی راه آهن به بندر آستارا بر اهمیت این بندرگاه افزوده است و با تکمیل خط آهن آستارا - رشت، حمل و نقل ترکیبی فعالی در شهرستان مرزی آستارا شکل خواهد گرفت.

کیانوش امیری رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا نیز گفت: وسعت اراضی این بندر ۶۰ هکتار است و در طرح جامع توسعه آن، پنج پست اسکله منظور شده و ظرفیت اسمی بندر برای جابجایی کالا سه و نیم میلیون و ظرفیت واقعی آن دو و نیم میلیون تن در سال خواهد بود.

بندر چند منظوره آستارا نخستین بندر بخش خصوصی در شمال ایران است و راه آهن آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه سال گذشته افتتاح شد و اکنون قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان، کالاهای خود را در بارانداز آستارای ایران تخلیه می کنند و بار، به وسیله کامیون ها به صورت حمل و نقل ترکیبی به نقاط دیگر کشور منتقل می شود و با اتصال این خط ریلی به راه آهن رشت، کریدور ریلی شمال - جنوب ایران تکمیل خواهد شد و آستارا به عنوان دروازه ایران با اوراسیا، نقش مهمی در اقتصاد ایفا خواهد کرد. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.