امیررضا زندی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که طرح فرهنگی - آموزشی بازدیدهای دانش آموزی از شعب تامین اجتماعی گیلان با همکاری سازمان دانش آموزی استان انجام می شود، افزود : این طرح در دو مرحله تا پایان سال تحصیلی در استان گیلان اجرا می شود.

وی اظهار داشت : شناخت و ارتقاء سطح عمومی فرهنگ بیمه تامین اجتماعی، ترویج فرهنگ بیمه های اجتماعی،  ایجاد ثبات و ارتقای سرمایه های اجتماعی گسترش پوشش بیمه ای و تقویت توانمندی بازدیدکنندگان برای پذیرش مسئولیت اجتماعی با توجه به مقررات و قوانین تامین اجتماعی از اهداف اجرای این طرح است.  

رئیس روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای طرح بازدید دانش آموزان از واحدهای تامین اجتماعی در این استان تا پایان سال جاری یک هزار و ۴۸۰ دانش آموز با حضور در شعب تامین اجتماعی از نزدیک با فرآیندهای کاری، قوانین، ضوابط اجرایی و انواع تعهدات این سازمان آشنا می شود.

وی حضور کارشناسان تامین اجتماعی در مدارس را از دیگر برنامه ها برای آشنایی دانش آموزان با مفاهیم و ترویج فرهنگ بیمه ای عنوان و اضافه کرد: کارشناسان در طول سال تحصیلی با حضور در کلاس های درس دانش آموزان آنان را با مفاهیم بیمه ای و ترویج فرهنگ بیمه ای آشنا می کنند.

رئیس روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان بیان داشت: در سه سال گذشته اجرای طرح بازدیدهای دانش آموزی از واحدهای تامین اجتماعی استان، افزون بر چهار هزار دانش آموز از این طرح  بهره مند شدند.

انواع مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت و غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت ایام بارداری، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، هزینه سفر بیمار، کمک هزینه وسایل پزشکی (اروتز و پروتز)   از جمله تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی است.

مقرری بیمه بیکاری در کنار ارائه خدمات درمانی مستقیم در مراکز ملکی تامین اجتماعی به صورت رایگان و غیرمستقیم در مراکز طرف قرارداد عمده ترین بخش های تعهداتی سازمان تامین اجتماعی است.  

در ۹ ماه امسال "اول فروردین تا پایان آذرماه"، دو هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان بابت انواع مستمری ها از سوی تامین اجتماعی در این استان پرداخت شد.

بر اساس آخرین آمار، تامین اجتماعی استان گیلان افزون بر ۴۲۳ هزار بیمه شده اصلی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.