فرشاد شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مناطق روستایی اشکورات بین ۲۰تا ۸۰سانتیمتر برف بر زمین نشسته است ولی برغم بارش برف راه های اصلی این مناطق بازنگهداشته شده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

وی اظهارداشت : از مجموع ۴۸۰ کیلومتر شبکه راه های بخش رحیم آباد شهرستان رودسر ۲۰۰ کیلومتر از جاده های آن آسفالته است و سه اکیپ راهداری در روستاهای زیاز، لات محله و شوئیل بخش رحیم آباد درحال خدمات رسانی و بازگشایی راه های اصلی این مناطق هستند و از بسته شدن  جاده های اصلی جلوگیری می کنند.

وی خاطرنشان کرد : بیش از ۲۰روستای در این مناطق کوهستانی در مسیرجاده های فرعی قرار دارند که در زمستان در برخی از این روستاها خانوارهای کمی زندگی می کنند و با فروکش کردن بارش برف نسبت به بازگشایی راه این روستاها اقدام می شود.

وی یادآورشد: علاوه بر امکانات راهداری پیمانکاران بخش خصوصی نیز در مناطق اشکورات در بازگشایی راه ها با راهداری همکاری دارند و به مردم کمک می کنند.

بخشدار رحیم آباد  ادامه داد: علاوه بر خدمت رسانی به روستاهای بخش رحیم آباد، خدمت رسانی به ۱۶روستای کوهستانی شهرستان رامسر از   استان مازندران نیز از طریق  اشکورات و رحیم آباد انجام می شود.

شریفی با اشاره به وسعت ۸۵۰کیلومتر مربعی بخش رحیم آباد شهرستان رودسرگفت: منطقه کوهستانی اشکورات از توابع رحیم آباد از سه دهستان اشکور اولیا، سفلی و اشکور مرکزی تشکیل شده است و فاصله دورترین روستاهای این منطقه تا رحیم آباد ۷۵کیلومتر است.

وی به تجهزات و امکانات راهداری بخش کوهستان اشکورات اشاره کرد و افزود: سه تراکتور، سه دستگاه بیل مکانیکی کوچک در این بخش مشغول برفروبی و بازگشایی راه ها هستند.

وی اظهارداشت: بخشی از روستای ۳۰خانواری رودبارک در بالای سد در حال احداث پلرود در معرض طغیان آب رودخانه و رانش زمین قرار دارد که زندگی شش خانوار این روستا در تهدید و خطرجدی است که مسئولان آب منطقه ای گیلان باید هرچه سریعتر نسبت به دیوارکشی این روستا اقدام نمایند.

وی یکی از مشکلات دیگر منطقه کوهستانی اشکورات را توزیع سوخت اعلام کرد و خواستار اختصاص سهمیه نفت بیشتر و توزیع به موقع آن شد.

وی یادآورشد : بخش رحیم آباد بیش از ۳۱هزار نفر جمعیت دارد که ۱۶هزار نفر این جمعیت ساکن مناطق روستایی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.