گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه گیلان حاکیست، احمد رضی اظهار داشت:دانشگاه گیلان در سال ۲۰۱۷ با کسب رتبه ۳۲۶  دنیا در جمع دانشگاه های سبز جهان و ۱۰ دانشگاه سبز کشور قرار گرفت، در سال ۲۰۱۷ تعداد ۶۱۹ دانشگاه در بین دانشگاه های سبز دنیا  قرار گرفته اند.

احمد رضی افزود: در سال ۲۰۱۸ دانشگاه گیلان با کسب رتبه ۲۶۲ دنیا در جمع دانشگاه های سبز جهان قرار گرفت، در این سال تعداد ۷۱۹ دانشگاه در بین دانشگاه های سبز دنیا و ۵ دانشگاه سبز کشور قرار گرفت. 

وی بیان داشت: دانشگاه گیلان با بهره گیری از مدیریت و برنامه ریزی صحیح در خصوص حمایت از محیط زیست و الگوسازی برای کاهش مصرف انرژی و گازهای گلخانه ای به ترتیب موفق به کسب رتبه های ۲، ۳ و ۴ ملی در شاخص‌های آموزش، حوزه  اقلیم و انرژی  و مدیریت زیرساخت بین ۲۲ دانشگاه ایرانی صاحب صلاحیت در این رتبه بندی شده است.

رضی اضافه کرد: رتبه بندی جهانی دانشگاهی گرین متریک با هدف ارائه چشم انداز جامع از شرایط و سیاست های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه های کشورهای مختلف راه اندازی شده و از سال ۲۰۱۰ میلادی به صورت سالانه از ۶ شاخص کلیدی (محیط زیست و زیرساخت، انرژی و تحقیقات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل، آموزش) برای ارزیابی استفاده می کند.

وی بیان داشت: گرین متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاستگذاران در محیط های دانشگاهی فراهم کرده و سالانه بیش از ۱۰ هزار موسسه توسط این نظام رتبه بندی ارزیابی می شود و در نهایت فهرست موسسات برتر انتشار می یابد.

وی اظهار داشت: این فهرست در سال جاری؛ ۷۸۰ موسسه از ۸۵ کشور در سراسر جهان را شامل می شود که در این میان؛ دانشگاه وخنینگن هلند، دانشگاه آکسفورد انگلستان و دانشگاه کالیفرنیا-دیویس رتبه های برتر جهانی را از آن خود کرده اند.

قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

دانشگاه گیلان با ۱۰ دانشکده و یک واحد پردیس و دو پژوهشکده( حوضه آبی دریای خزر و گیلان شناسی) با ۵۸۴ عضو هیات علمی،حدود ۱۷ هزار دانشجو ، به عنوان بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است و سالانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو را در ۵۴۴ رشته – گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس و مجازی پذیرش می کند، این دانشگاه با اعضای اتحادیه دانشگاه های دولتی کشور های حاشیه دریای خزر ، برخی از دانشگاه های کشورهای جنوب شرق آسیا و اتحادیه اروپا ارتباطات علمی و تبادل استاد و دانشجو دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.