محمد احمدی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای ثبت نام کارت ملی فراهم شده است در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  در صدور کارت ملی هوشمند اولویت اول به ترتیب با صدور کارت برای کارت‌اولی‌ها (۱۵ ساله‌ها)، درخواست‌های المثنی و سپس درخواست‌های عادی است .
وی افزود: طبق زمان بندی ها تلاش می شود فرآیند ثبت نام و صدور این نوع کارت در کمترین زمان ممکن انجام شود و  مراجعه کنندگان برای دریافت کارت هوشمند ملی حداکثر ۳۷ هزار تومان باید پرداخت کنند. 
احمدی  تصریح کرد: از این رقم ۲۵ هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است ۱۲هزار تومان به عنوان کارمزد دفاتر پیشخوان دریافت می شود .
وی یاداور شد : از ابتدای امسال تاکنون افزون بر۴ هزار و۱۵۳ جلد شناسنامه مکانیزه  در شهرستان صومعه سرا صادر شد که شهروندان برای ثبت نام هرجلد شناسنامه ۳۰ هزار تومان و برای کارمزد آن ۱۲ هزار تومان به دفاتر پیشخوان دولت پرداخت کرده اند .
وی به  آمار ۹ماهه امسال اشاره و تصریح کرد : در این مدت ۷۲۳مورد ازدواج ، ۲۱۰مورد طلاق ، ۸۰۶ مورد ولادت و ۷۵۹ مورد نیز وفات در این شهرستان ثبت شده  و بیشترین فراوانی در نام‌گذاری نوزادان دختر صومعه سرا " نازنین زهرا، فاطمه، زینب و مهرسانا "و  بیشترین اسامی پسران " ابوالفضل، مهرداد، آراد و مهرسام  " بوده است .
احمدی خاطرنشان کرد: آمار طلاق در شهرستان صومعه سرا نسبت به سال گذشته ۲/۲ درصد کاهش داشته است .
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.