حسن رستم زاد روز یکشنبه در جلسه کمیسیون تعزیرات حکومتی و تنظیم بازار در فرمانداری آستارا اظهار کرد: اخطارها، تذکرات و بازرسی های ستاد تنظیم بازار در سطح بازارهای این شهرستان جهت کنترل و تثبیت قیمت کالاها و خدمات موثر بوده است.

وی افزود: در بازدیدهای میدانی اخیر از بازار و سئوالاتی که از خریداران، مصرف کنندگان و بازاریان پرسیده شد، تثبیت قیمت ها و گاه کاهش قیمت بعضی کالاها مشهود بود و بازرسی ها باید با شدت و قوت ادامه یابد.

وی بیان کرد: تلاش ستاد تنظیم بازار، اداره های تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و اتاق اصناف در کنترل بازار، قابل تقدیر است و رضایت مردم باید مدنظر باشد.

رستم زاد ادامه داد: جلسات ستاد تنظیم بازار به تناسب تشدید بازرسی ها، هر هفته برگزار خواهد شد تا احتمال تخلف اقتصادی در سطح بازارها به صفر برسد و با موارد تخلف با جدیت برخورد شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این جلسه از اعمال یکهزار و ۳۶۰ بازرسی از اصناف و شناسایی و معرفی ۴۸ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی در آذرماه خبر داد.

محسن آهنی گفت: ۵۰۰ بار نیز از نانوایی ها در آذرماه بازدید و بازرسی شد و به ۲۴ گزارش مردمی در خصوص تخلفات صنفی نیز رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: در آذرماه برای متخلفان اقتصادی معرفی شده به اداره تعزیرات حکومتی، یک میلیارد و ۷۶۵ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۱۴ ریال جریمه تعیین شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی آستارا نیز در این جلسه گفت: در آذرماه به ۱۲۰ فقره پرونده تخلف اقتصادی که ۷۴ مورد آن در حوزه کالاها و خدمات و ۱۸ مورد عرضه مواد بهداشتی و آرایشی بوده، رسیدگی شده است.

سید عیسی محسن پور افزود: برای همه پرونده های تخلف، جزای نقدی و حکم محکومیت صادر شده و اقدامات جامع تعزیرات حکومتی تاثیرات روانی خوبی در بازار و ثبات قیمت ها داشته است.

 بیش از پنج هزار واحد صنفی در آستارا فعال است و حدود یکهزار و ۵۰۰ واحد آن در بازار ساحلی این شهرستان،  در حاشیه دریای خزر مورد توجه گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.