به گزارش خبرنگار ایرنا، میرشمس مومنی زاده عصر روز شنبه در جلسه ساماندهی آب بندان ها و ستاد زراعت چوب و کمیته فنی سرمایه گذاری طرح های پیشنهادی شهرستان رشت در فرمانداری اظهار داشت: باید از همه فرصت ها و ظرفیت ها به طور عمومی استفاده شود که طبیعی است اثرات اقتصادی خوبی در سطح شهرستان رشت خواهد داشت.

وی با بیان این که توسعه اقتصادی، افزایش درآمد مردم و تولید به ویژه در سال رونق تولید برای ما اهمیت بسزایی دارد، افزود: اگر بناست که در ارتباط با فقرزدایی ، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و رونق تولید کار موثری انجام دهیم باید در حوزه صنعت، فعال شدن واحدهای نیمه تعطیل و ایجاد اشتغال تلاش شود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان این که گیلان استانی کشاورزی است و اقتصاد ما اساسا متکی به این بخش است، خاطر نشان کرد: ایجاد تحول در اقتصاد روستا، اقتصاد شهر را نیز می تواند متحول کند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر معیشت کشاورزان در گیلان از زراعت برنج است بیان داشت: روستائیان باید از تنوع درآمد برخوردار شده و از تک محصولی خارج شوند .

مومنی زاده در ادامه با اشاره به ظرفیت های گردشگری در گیلان و شهرستان رشت اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های گردشگری برای ایجاد اشتغال می تواند ماموریت دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده در بخش آب بندان ها مبنی بر این که با احیاء آب بندان ها در شهرستان رشت ۴۰ میلیون مترمکعب ذخیره آبی خواهیم داشت، تصریح کرد: بنابراین احیاء آب بندان ها با توجه به اهمیت در ذخیره آب باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خاتمه سخنانش در این جلسه تاکید کرد که باید از ظرفیت ها به نفع مردم، در جهت افزایش درآمد، بهبود معیشت و توسعه اقتصادی آنان بهره مند شد.

جلسه ساماندهی آب بندان ها و ستاد زراعت چوب و کمیته فنی سرمایه گذاری طرح های پیشنهادی شهرستان رشت عصر امروز شنبه با حضور یونس رنجکش مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان در فرمانداری رشت برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.