به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد لطیفی امروز شنبه در همایش یلدای مهدوی در سخنانی با اشاره به تکلیف سنگین اعضای انجمن های اسلامی خطاب به دانش آموزان گفت: نگاه ویژه رهبر انقلاب به اتحادیه انجمن های اسلامی، مسئولیت تان را دو چندان می کند و برای تحقق منویات ایشان باید آمادگی لازم را کسب کنید.

وی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بیان خاطراتی از زندگانی شهیدان خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: ارتباط خود با شهدا را قوی تر کنید، آنان را به عنوان یک الگوی حقیقی در زندگانی محسوب کرده و از شهیدان برای انجام امور خود مدد بگیرید.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این همایش در سخنانی با بیان این که آئین یلدا آداب و سنتی اعتباری است، گفت: ما به واسطه صله رحم، توجه به زمان و استفاده صحیح از آن، برای شب یلدا برکت قائل شده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی با بیان حدیثی از رسول خدا (ص) این که زمستان بهار مومن است، افزود: این فصل به دلیل دارا بودن شب های طولانی برای فرصت عبادات شبانه و شب زنده داری، و روزهای کوتاه برای صیام و روزه داری، به عنوان بهار مومن توصیف شده است.

ارائه نقطه نظرات توسط دانش آموزان، سرود دسته جمعی، تفال به حافظ از دیگر برنامه های این همایش بود.

در پایان این همایش از برگزیدگان استانی سامانه عقیق و همچنین نوریه گیتی بین (دانش آموز عضو انجمن اسلامی و حائز رتبه سوم کشوری جشنواره خوارزمی) تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است در حاشیه این همایش، ایستگاه صلواتی، غرفه فروش کتاب و محصولات دست ساز برپا شد.

همزمان با برگزاری این همایش دوره آموزشی یک روزه همراه با کارگاه های آموزشی برنامه های ملی محوری، مشاوره تحصیلی، قرائت زیارت آل یاسین، احیاء و مناجات شبانه برگزار شد.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

شب یلدا به عنوان یکی از جشن های ایرانی در نقاط مختلف ایران همواره جایگاه خاصی دارد، یلدا مراسمی است که در نخستین شب زمستان و بلندترین شب سال برپا می شود و سابقه ای چند هزار ساله دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.