کامبیز لقمانی مقدم روز شنبه در جلسه نظارت بر سمن ها در فرمانداری آستارا بیان کرد: دولت از سازمان های مردم نهاد حمایت می کند و فعالیت در کارهای خیر و عام المنفعه باید تقویت شود.

وی اظهار کرد: ۱۰ سازمان مردم نهاد در زمینه های اشتغال، گردشگری، بانوان، نیکوکاری، حقوق شهروندی و بهداشت در آستارا فعال است و سمن ها در سازمان ثبت شرکت های غیرتجاری نام نویسی کنند.

وی ادامه داد: باید گروه‌های مردمی به ویژه جوانان با تشکیل سمن‌ها مطالبات خود را از مسئولان در خواست و مشکلات مردم را پیگیری کنند و مردم نیز با مشارکت در این تشکل‌ها در توسعه شهرستان سهیم باشند.

معاون عمرانی فرماندار آستارا گفت: درخواست فعالیت داوطلبانه با تاسیس سمن ها رو به افزایش است و محدودیتی برای فعالان اجتماعی در قالب این تشکل ها و در چارچوب قانون وجود ندارد.

لقمانی مقدم افزود: باید از ظرفیت مردم و متخصصان بهره ببریم و روند فعالیت داوطلبانه مردم را تسهیل کنیم تا در بحران ها و حوزه هایی نظیر آموش، به دولت کمک کنند.

وی یادآور شد: از سال ۱۳۷۲ فعالیت های اجتماعی سازمان های مردم نهاد در کشور آغاز شد و مسئولان اجرایی باید از سمن ها در تقویت برنامه های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.