مسئول انجمن شعر و ادب شهریار اداره ارشاد آستارا عصر چهارشنبه در این محفل ادبی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: شعر و ادبیات، بهترین ابزار وصف ویژگی ها و فضایل حضرت محمد مصطفی (ص) است و در این راستا شاعران آستارا پیشرو هستند.

هوشنگ مجرب افزود: در تاریخ تمدن فرهنگ ایران زمین، همواره یکی از بهترین سرچشمه ها و آبشخورهای شعر و هنر، عرفان الهی و آموزه ها و مبانی انسان ساز دین بوده است.

وی بیان کرد: علم، ادب و شخصیت پیامبر اسلام در شعر شاعران بزرگ به خوبی تجلی یافته و پیام هفته وحدت حفظ اقتدار و عظمت ملت اسلامی در پرتو معارف اسلام و قرآن است.

اکبر اکسیر شاعر صاحب سبک شعر فرانو نیز در این محفل گفت: پیامبر رحمت، محور اتحاد مسلمانان است و شعرا و نویسندگان علاقه مند به ایشان باید از رفتار، گفتار و سنت نبوی الگو بگیرند.

در ادامه این آئین احسان شفیقی، مجتبی عالم خواه، عیسی پاشاپور، سیاوش عبادالهیان و روح الله دنیا دیده به قرائت شعر پرداختند.

دوازدهم ربیع الاول، سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد آن حضرت به روایت شیعیان است و بین این دو تاریخ، هفته وحدت نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.