فرماندار آستارا روز یکشنبه در نشست کتابخوانی مسئولان در فرمانداری این شهرستان گفت: مهارت‌ مدیریت اتفاقاتی نظیر زلزله، آتش‌سوزی و تهاجمات سایبری از هدف های پدافند غیرعامل است.

حسن رستم زاد افزود: کتاب، ابزار پدافند غیرعامل است و با کتابخوانی و تجهیز به فناوری و علوم نوین، جامعه در برابر مشکلات، معضلات و عوامل مخرب طبیعی و انسانی مقاوم تر می شود.

وی بیان کرد: اصول و مفاهیم پدافند غیرعامل باید با زبان عمومی نزد مردم تبیین شود تا آموزه های مهم و حساس آن به راحتی به جامعه منتقل شود.

وی ادامه داد: ورود دانش آموزان به کتابخانه و ترغیب آنها به مطالعه ضروری است و با تداوم این رویه، آموزش های لازم برای مهار بحران ها را فرا خواهند گرفت.

امام جمعه آستارا هم گفت: جامعه در سال های اخیر با کتاب بیگانه شده و برگزاری نشست‌های کتابخوان برای ترویج نشاط و پویایی جامعه و توسعه عدالت اجتماعی ضروری است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: ترویج فرهنگ مطالعه، مشارکت همگانی را می طلبد و امیدواریم با استمرار این گونه نشست ها گامی در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی برداریم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا هم در این نشست از شهرداری های این شهرستان خواست، کتاب و کتابخوانی را در محیط های شهری تبلیغ کنند تا توجه به مطالعه بیشتر شود.

آرزو عباس زاده ادامه داد: با همت و تدبیر شورای اسلامی و شهرداری آستارا، فلکه گاز به میدان کتاب تغییر نام داد و به زودی نماد کتاب در آن میدان نصب خواهد شد.

چهار کتابخانه آستارا با یک  هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و ۶۰ هزار و ۳۹۶ جلد کتاب با ۴۰ هزار عنوان، ۲ هزار عضو فعال دارد.

هشتم تا چهاردهم آبان ماه هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.