ارسلان زارع روز یکشنبه در نشست با تشکل های دانش آموزی گیلان به مناسبت فرارسیدن روز ۱۳ آبان افزود: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استبکار جهانی، یک روز ملی‌ست که به همه آحاد جامعه متعلق است.

وی با بیان این که شکل گیری حرکت امام خمینی (ره) در ۱۳۴۲ و ۱۳۴۳ ، صدای ملت ایران بود و آغاز نهضتی شد که در نهایت انقلاب شکوهمند  اسلامی را به بار نشاند، اظهار داشت: در ادامه تحقق آرمان های حضرت امام و انقلاب، دانشجویان با تسخیر لانه جاسوسی، سلسله کتاب های حاوی اسناد موجود در آن سفارتخانه را برای آگاهی ملت ایران و همه جهانیان به چاپ رساندند.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: امروز بایستی عهد شکنی ها و پیمان شکنی هایی که استکبار و آمریکایی ها که سابقه طولانی تاریخی دارد، ظلم هایی که علیه ملت ایران روا داشته اند و بر خلاف تمام  معاهده های بین المللی و پذیرفته شده جهانی و خلاف اخلاقیات قانون و عرف بین المللی است را برای نسل جوان به ویژه دانش آموزان آگاه تبیین شود.

وی با اشاره به فداکاری ها و رشادت های دانش آموزان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی بیان داشت: حرکت ماندگار شهید فهمیده ها و دیگر شهدای پرافتخار دانش آموز ایران اسلامی در راستای حفظ ارزش ها و همه خوبی ها بوده که ملت سرافراز ایران بیش از چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی بهای سنگینی را برای آن پرداخته اند.

وی اظهار داشت: دانش آموزان رشید و آگاهی که در مبارزه با استکبار همواره نقش فعال و فراموش ناشدنی داشته، فردا نیز در روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در راهپیمایی باشکوه این روز باشکوه تر از سال های گذشته حضور خواهند داشت.

نماینده عالی دولت در استان گیلان از تشکل های دانش آموزی خواست تا با استفاده از ظرفیت ها به تبیین موضوعات بپردازند و با استفاده از روحیه آگاهی بخشی، تقویت حق طلبی، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری زمینه فردای بهتر سرزمین و استانمان را فراهم کنند.

زارع با اشاره به نقش مهم تشکل های دانش آموزی بیان داشت: تشکل های دانش آموزی با تقویت تشکل های خود و با عضوگیری بیشتر برای استفاده از فرصت خوب ایجاد شده برای مشق اعتماد به نفس ، مسئولیت پذیری ، خودباروی، مشارکت و همدلی بیشتر بهره ببرند.

وی با بیان این که فضای کنونی جامعه و کشور بیش از هر زمان دیگری به وفاق ، همدلی و وحدت نیاز دارد، گفت: انتظار ما از دانش آموزان، اولیاء مدارس و آموزش و پرورش تحقق برنامه های دولت و همانطوری که رئیس جمهوری در پرسش مهر امسال عنوان کردند، تقویت نشاط، شادابی و دلپذیر بودن محیط مدرسه که البته با اندیشیدن و گام نهادن در راستای حقوق شهروندی و واگذاری برخی از مسئولیت ها به دانش آموزان است.

وی بیان داشت: از اولیا و مدیران مدارس انتظار است که برخی از مسئولیت های قابل سپردن به دانش آموزان را به آنها بسپارند، زیرا محیط مدرسه فرصت مناسبی برای مسئولیت پذیری دانش آموزان و مشق اعتماد به نفس و اجتماعی شدن آنها برای آینده کشور است.

وی اظهار داشت: خانواده بزرگ آموزش و پرورش اعم از ستاد اداره کل و مدیریت شهرستان ها و مناطق با همه محدودیت ها و مشکلات، توانسته اند پروژه مهر و سال تحصیلی را با مشارکت خوب مردم، خانواده ها و دانش آموزان به شایستگی آغاز کنند و یقین دارم در راستای ارتقاء شاخص های آموزشی و تربیتی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش در جمع تشکل های دانش آموزی استان گیلان از عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان دعوت کرد.

در این مراسم نمایندگان چهار تشکل دانش آموزی استان به قرائت بیانیه پرداختند.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

فردا ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.