فرماندار و رئیس ستاد اربعین آستارا شامگاه دوشنبه در این آئین گفت: از همه ظرفیت های شهرستان برای استقبال از زائران خارجی اربعین استفاده و اسکان و هدایت زوار، بدون مشکل و حادثه ای انجام شد.

حسن رستم زاد افزود: علاوه بر ورود روزانه بیش از دو هزار تبعه جمهوری آذربایجان به آستارای ایران، ورود زائران خارجی از مرز آستارا از شش هزار نفر در سال ۹۵ به حدود ۱۷ هزار نفر در سال جاری افزایش یافته و نشانگر اهمیت و امنیت مرز زمینی این شهرستان است.

وی بیان کرد: سال به سال بر شمار زائران وارد شده از آستارا افزوده خواهد شد و باید زیرساخت های گمرک این شهرستان توسعه یابد و خادمان و فعالان ستاد اربعین، مایه افتخار همگان هستند.

امام جمعه آستارا نیز در این آئین گفت: ۱۲۰ خادم زائران خارجی در دو موکب خدمات خالصانه و شبانه روزی ارائه می دادند و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در ستاد اربعین، نقش بسیار مهم و ارزنده ای ایفا کرد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: مشارکت خیران برای پذیرایی از زائران، خوب و رضایت بخش بود و خوشبختانه سال به سال بر جمع عاشقان امام حسین (ع) افزوده می شود.

اسماعیل آزاد مرد مسئول موکب امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا هم گفت: حدود ۱۷هزار زائر در این موکب با احسان و نذورات مردمی پذیرایی و هفت هزار نفر آنها در حسینیه و زائر سرا ساکن شدند و ارزش مواد غذایی و کالاهای اهدایی خیران به موکب امام زادگان حدود یک میلیارد ریال است.

در ادامه این آئین، خادمان زائران خارجی اربعین در آستارا تقدیر شدند و بمناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) غذای گرم در بین آنها توزیع شد.

ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و آستان مقدس آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع است.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.