سامان ساسانیان روز دوشنبه اظهار کرد: ۱۰۰ دکه در محور آستارا - اردبیل فعال است و بسیاری از آنها در حریم جاده و بدون مجوز قانونی فعالیت می کنند و عامل ترافیک و حوادث جاده ای هستند.

وی افزود: روزانه بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ هزار خودرو در محور آستارا-اردبیل تردد می کنند و ساماندهی دکه ها در کاهش بار ترافیک و تصادفات جاده ای، تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: در اواخر مرداد ماه حدود ۴۰ تابلوی تبلیغاتی ویلا و دکه خواروبار فروشی و خدماتی با دستور مراجع قضایی و همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای از منطقه حیران برداشته شد.

ساسانیان گفت: برای ساخت چهار مجتمع گردشگری در آن محور برنامه ریزی شده است و دولت با تسهیلات ارزان قیمت، از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت مجتمع ها حمایت می کند.

وی افزود: در هر مجتمع گردشگری ۱۰ تا ۲۰ غرفه عرضه محصولات غذایی و صنایع دستی راه اندازی خواهد شد و صاحبان اراضی آن منطقه و سرمایهگذاران، برای مشارکت در این طرح به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا مراجعه کنند.

 شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و محور آستارا به اردبیل از مسیرهای پر تردد شمال کشور است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.