کاروان عزاداری سالروز رحلت پیامبر خدا در آستارا روز یکشنبه از مقابل سپاه تا مسجد محمد رسول الله (ص) این شهر حرکت کرد و تعدادی از اتباع جمهوری آذربایجان نیز در میان کاروان بودند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا در جمع عزاداران در مسجد محمد رسول الله (ص) گفت: عزت اسلام در گرو شناخت راه و سیره نبی اسلام (ص) است و آموزه های دینی و قرآنی باید در مدارس و دانشگاه ها تبین شود.

حجت الاسلام حسینعلی رضا زاده افزود: گسترش فرهنگ محبت به ائمه‌اطهار (ع) و عمل به وصایای آنها موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد و باید از فرصت های مناسب برای ترویج معنویت استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: اخلاق حسنه پیامبر اسلام (ص) در ایجاد صمیمت و گرویدن مردم به دین خدیا بسیار موثر بود و امروز نسل جوان بیش از گذشته به برنامه‌های دینی و مذهبی نیاز دارد.

رضا زاده افزود: رسول خدا (ص) در بین مردم و با آنها زندگی می کرد و با درد، رنج و مشکلات آنها آشنا بود و انسان بیگانه و دور از مردم، هرگز در هدایت و رهبری ملت موفق نخواهد بود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا ادامه داد: کرامت و دستگیری از نیازمندان از ویژگی های امام حسن (ع) بود و باید سرلوحه امور مسلمانان قرار گیرد. 

عزاداری، سینه زنی و قرائت زیارتنامه حضرت رسول (ص) از بخش های دیگر این آئین بود و در برخی از مساجد روستاهای آستارا نیز آئین های مشابهی برگزار شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.