احمد عبادی روز چهارشنبه در جلسه شورای مدیریت پیشگیری از جرم، در فرمانداری آستارا افزود: توهین، ضرب و جرح و سرقت از جرائم خشن دارای فراوانی است و میزان قابل توجهی از پرونده های ورودی به محاکم قضایی، به اینگونه جرائم اختصاص دارد.

وی ادامه داد: حجم ورودی پرونده ها و شکایات به دادگستری، با امکانات و نیروهای انسانی این مجموعه تناسبی ندارد و برای کاهش طلاق های توافقی نیز، باید با همکاری جمعی و کار فرهنگی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: بسیاری از سرقت ها ریشه در کوتاهی مردم در تامین امنیت اموال منقول دارد و تامین روشنایی معابر، همکاری اتحادیه های صنفی و بازاریان برای کاهش این مشکلات ضروری است.

رئیس دادگستری آستارا گفت: به لحاظ گردشگرپذیر بودن این شهرستان، خشونت و سرقت عوامل شناور دارد و افزایش آگاهی مردم در خصوص حقوق شهروندی و وظایف متقابل نسبت به همدیگر، برای کاهش ناهنجاری ها و جرائم مفید است.

عبادی دین و تقید به مذهب را بهترین مانع بزه و ناهنجاری ها دانست و بر تداوم همکاری مراکز آموزشی و نیروهای انتظامی جهت کاهش موارد تخلف و داشتن جامعه ای سالم تر تاکید کرد.

عباس جاذب دادستان دادسرای عمومی و انقلاب آستارا نیز با اعلام افزایش سرقت های اینترنتی، خودداری مردم از استفاده از سامانه های غیرمجاز و نامعتبر را خواستار شد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا در این جلسه، دوستی دنیا را ریشه خطاها و لغزش های انسانی دانست و گرایش مردم، بخصوص جوانان به آموزه های معنوی را بهترین راهکار کاهش خشونت اعلام کرد.

فرماندار آستارا نیز گفت: مصداق جرم سیاسی در این شهرستان وجود ندارد و شکایت یک دستگاه اداری از نهاد یا اداره ای دیگر، باید به جای طرح در محاکم قضایی در فرمانداری مطرح شود.

حسن رستم زاد ادامه داد: اگر همه دستگاه های اداری و نهادها به درستی به وظایف خود عمل کنند، با افزایش رضایت اربابان رجوع، بخش قابل توجهی از ناهنجاری ها کاهش خواهد یافت.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.