به گزارش خبرنگار ایرنا فرشید تحویلداری بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از تعاونگران نمونه گیلان در فرمانداری بندرانزلی اظهار کرد: گیلان دارای دو هزار و ۵۰۰ تعاونی ثبت شده است که دو هزار تعاونی فعال و ۵۰۰ تعاونی در مرحله اقدام هستند تا با تامین منابع مالی به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از تعاونی های استان در بندرانزلی وجود دارد افزود: تعاونی های بندرانزلی پنج هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی کرده اند.

تحویلداری با اشاره به اینکه بندرانزلی توانسته مقام دوم را بین تعاونی های استان از آن خود کند تاکید کرد: در بخش تعاون نیازمند تغییر نگاه مردم و توجه ویژه مسئولان هستیم و شرکت های تعاونی باید با به نمایش گذاشتن و انتشار عملکرد و فعالیت های خود نگاه مردم را نسبت به خود تغییر دهند.

وی با بیان اینکه تعاونگران باید زمینه بازدید و شاف سازی عملکرد خود را برای مردم و مسئولان فراهم کنند گفت: امسال در سامانه رقابتی تعاونی های کشور پنج شرکت تعاونی از گیلان در رقابت با تعاونی های کشور حضور داشتند که یک تعاونی توانست مقام برتر کشوری را از آن خود کند.

تحویلداری با بیان اینکه تالش با چهار تعاونی ، انزلی با سه تعاونی و رودبار با دو تعاونی به ترتیب مقام های اول تا سوم گیلان را به خود اختصاص داده اند خاطر نشان کرد: شرکت تعاونی بحر خزر، مسکن مهر کارگری ۱ و شرکت تعاونی قایقرانان بندرانزلی مقام های برتر استانی را توانستند کسب کنند.

معاون تعاون اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه فریادرس اقتصاد کشور بخش تعاون است تصریح کرد: باید برای تسریع در توسعه همه جانبه ، اجرای پروژه ها و فعالیت های اقتصادی، تولید اشتغال و خدمات با استفاده از فعالیت هایی که موجبات افزایش ارزش افزوده را فراهم می آورد از بخش تعاون بهره جست.

در این مراسم از ۳۰ تن از تعاونگران نمونه شهرستان بندرانزلی تجلیل شد.

بندرانزلی ۲۰۴ تعاونی فعال دارد و از هفته تعاون سال گذشته تا هفته تعاون امسال ۱۵ تعاونی نیز در این شهر ساحلی به ثبت رسیده است.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.