عباس علیزاده روز یکشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از تعاونی های برتر شهرستان لاهیجان به خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان سرمایه گذاری ۱۳میلیارد ریال تسهیلاتی است که توسط دستگاه های اجرایی و بانک ها پرداخت شده و نزدیک به ۹۰درصد این طرح ها با سهم آورده اعضای شرکت تعاونی ها تاسیس و افتتاح شده اند.

وی اظهارداشت: با بهره برداری از این طرح های هفته تعاون برای ۱۲۰نفر اشتغال پیش بینی شده که با افتتاح این طرح ها این میزان اشتغال هم  ایجاد می شود.

 وی  مهمترین طرح هایی که در بخش تعاون در  هفته تعاون در گیلان  بهره برداری می شوند را  شامل پرورش ماهیان گرمابی و ماهیان خاویاری ، مرغ گوشتی ،در حوزه مسکن ، تعاونی های اعتبار، گردشگری و بوم گردی و در زمینه فرش  ذکر کرد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  گیلان گفت: در سال گذشته نزدیک به ۲۵۰میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در حوزه تسهیلات روستایی و عشایری فقط در بخش تعاون پرداخت شد که نسبت به دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده به همه بخش ها در استان گیلان، سهم قابل توجهی محسوب می شود.

فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در جلسه تجلیل از تعاونی های برتر اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور که در جنگ اقتصادی قرار داریم باید تلاش کنیم چون زنجیرهای به هم پیوسته ای از این شرایط سخت عبور کنیم و تعاونی ها یکی از مهمترین عوامل عبور از این شرایط  اقتصادی به شمار می روند.

سیداسماعیل میرغضنفری با اشاره به نقش تعاونی ها در اقتصاد کشور گفت: تجربه های پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ثابت کرده که  هرگاه  توانسیتم مانند زنجیره های  به هم پیوسته یک زنجیر با هم  باشیم و  در مشکلات و بحران ها از هم گسسته نشویم، به هدف رسیده ایم  و در شرایط جنگ اقتصادی فعلی نیز باید با هم متحد شده و فعالیت های تعاونی و جمعی خود را افزایش دهیم .

وی افزود: در تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرچند  به بخش تعاون توجه شده ولی موقعیت  تعاونی ها مناسب و جالب نیست و بسترهای لازم برای فعالیت   تعاونی ها  فراهم نشده اما در حال حاضر تعاونی ها توانسته اند جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت قابل توجهی به بخش تعاونی در دولت تدبیر و امید نشانگر رشد اقتصاد کشور  در این بخش است .

در این جلسه برخی از تعاونگران لاهیجان مشکلات حوزه فعالیت کاری خود را مطرح کردند و رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لاهیجان نیز گفت: ۶۰شرکت تعاونی در شهرستان فعالیت دارند که ۱۱تعاونی توزیعی ، ۳۱تعاونی خدماتی  و ۱۸تعاونی تولیدی  هستند.

 محمدرضا بشردوست افزود: شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان لاهیجان نیز در سال گذشته عضوگیری کرده و هم اکنون درمراحل آخر ثبت قرار دارد.

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

۱۳ شهریور در ایران روز تعاون نامگذاری شده است.

۶۰۲۹/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.