رمضان دانش روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: نقاط پرتگاهی مسیر آقچای برای رانندگان مشکل ایجاد می کند و در سه نقطه به تسطیح شانه خاکی، شن ریزی و ایجاد دیوار حائل اقدام می کنیم.

وی اضافه کرد: برای این طرح، سه میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و برنامه اجرایی آن تا پایان تابستان امسال است و برای ایمن سازی راه های روستایی نیز، از اداره کل متبوع درخواست اعتبار شده است.

وی بیان کرد: محور آستارا - اردبیل از راه های پرتردد شمال و مسیر ارتباطی استان های گیلان و اردبیل است و با امکانات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، در نقاط دارای ریزش و اطراف پل های فاقد حفاظ آن، شن ریزی و مانع بتنی ایجاد کردیم.

دانش گفت: راه روستاهای سیج، دگیرمانکشی، چملر، آق مسجد و فندق پشته به علت رانش زمین نا امن و تردد وسیله نقلیه سنگین در آنها ممنوع است و برای ساخت دیوار حائل به طول ۱۰۰ متر و ایمن سازی مسیر، به پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا با اشاره به آمادگی ۲۰ راهدار در طول شبانه روز در جاده های این شهرستان، از رانندگان خواست در هوای بارانی به علت احتمال ریزش کوه در حاشیه محور آستارا - اردبیل توقف نکنند. 

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه برخوردار است. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.