علی رضا ملکی نژاد روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدیریت سریع اتفاقات آب، فعالیت سامانه اطلاع رسانی ۱۲۲، همکاری مردم و ملاحظه فشار خروجی آب تصفیه خانه با میزان تاب آوری شبکه توزیع از دلایل پایین بودن هدررفت آب در شهر آستاراست.

وی ادامه داد: در این شهر انشعاب غیرمجاز آب مشاهده نمی شود، اما مصارف غیرمجاز مشهود است و مشترکان از مصرف آب شهر برای شستشوی حیاط، ماشین، فرش و آبیاری مزارع خودداری کنند.

او افزود: ماشین شوئی ها از آب چاه استفاده می کنند و استفاده آنها از آب شهر برای شستن خودروها غیرمجاز است و اگر موردی مشاهده شود، به سرعت با تذکر لازم نسبت به رفع آن اقدام می کنیم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا گفت: هزینه تولید هر لیتر آب، ۱۰ هزار ریال و قیمت فروش آن به مشترکان شهری چهار هزار و در روستاها حدود ۱۵ هزار ریال است و با توجه به هزینه بالای تولید آب، باید به مصرف بهینه و معقول عادت کنیم.

ملکی نژاد اظهار کرد: آب آستارا از رودخانه بهارستان و تصفیه خانه ای به همین نام تامین می شود و به لحاظ پایش های مستمر و دوره ای شرکت های آب و فاضلاب شهرستان و گیلان و ماموران شبکه بهداشت و درمان آستارا، سالم و بهداشتی است.

جمعیت شهر آستارا حدود ۵۵ هزار نفر است و شرکت آب و فاضلاب شهری آن ۳۳ هزار مشترک دارد و ۲۶ هزار آن، مشترکان خانگی هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.