حجت الاسلام ستار علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ویژه برنامه‌های جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی از بیستم مرداد ماه جاری با برگزاری دعای پرفیض عرفه با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در بقاع متبرکه و امام زادگان شاخص استان گیلان آغاز شد و به مدت ۱۰ روز با برگزاری برنامه های مختلف ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری نماز باشکوه عید قربان در سطح بقاع متبرکه در روز ۲۱ مرداد اظهار داشت: نماز عید سعید قربان در ۵۴ بقعه متبرکه و امام زاده استان گیلان برگزار می شود.

وی با بیان این که مراسم جشن میلاد امام هادی علیه السلام بیست و ششم مرداد ماه جاری در ۲۲۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار خواهدشد، خاطر نشان کرد: قرائت زیارت جامعه کبیره در شب میلاد امام هادی علیه السلام و مدیحه سرایی مداحان برجسته استانی و کشوری از دیگر ویژه برنامه‌های میلاد این امام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری ۲۷ محفل انس با قرآن کریم در دهه ولایت در بقاع متبرکه استان اضافه کرد: سومین همایش سراسری بانوان ولایی عصر روز عید غدیر بیست و نهم مرداد ماه جاری با حضور بانوان گیلان برگزار می شود.

وی برپایی ۹۰ ایستگاه‌ صلواتی، ۲۵ غرفه همه واقف باشیم و مشاوره وقف برای دهه ولایت در بقاع متبرکه گیلان را از دیگر برنامه ها عنوان و خاطر نشان کرد: حضور مداحان اهل بیت، مدیحه سرایی، شعرخوانی با موضوع ولایت و اجرای برنامه مشاعره در برخی بقاع شاخص و دارای ظرفیت از دیگر برنامه‌ها در روز  عید غدیر است.

وی با بیان اینکه در عید غدیر از سادات خادم در سطح بقاع متبرکه تجلیل می‌شود، افزود: اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امام زادگان، قرائت میثاق نامه در عید غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌ های مردمی از دیگر برنامه‌هاست که در عید غدیر در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌ شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اظهار داشت: ۱۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۷۱ مبلغ بومی در برگزاری جشن های دهه ولایت با اوقاف گیلان همکاری خواهند کرد.

وی از واقعه غدیر به‌ عنوان نماد ولایت‌ مداری جامعه اسلامی و شیعی و از بزرگ‌ ترین شعائر الهی نام برد و گفت: برگزاری برنامه‌ های باشکوه در دهه غدیر موجب انتقال روحیه ولایت‌ مداری در بین نسل جوان می‌ شود.

استان گیلان دارای بیش از ۹۰۰ بقعه متبرکه است.

۷۲۸۶ / ۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.