به گزارش خبرنگار ایرنا، میرشمس مومنی زاده روز شنبه در اولین جلسه شورای اسلامی شهرستان رشت با تشریح عملکرد سال گذشته افزود: این میزان تسهیلات اشتغال روستایی، برای 750 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی با بیان این که 36 میلیارد تومان تسهیلات نیز در بخش اشتغال فراگیر پرداخت شد، اظهار داشت: در این بخش نیز 367 فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی بوم گردی را از ظرفیت های خوب گردشگری در گیلان و شهرستان رشت عنوان و خاطر نشان کرد: 113 طرح نیز در کمیته بوم گری مصوب، 90 موافقت اصولی صادر، 76 طرح به بانک معرفی و به 16 طرح تسهیلات پرداخت شد که دو طرح به بهره برداری رسیده است.
فرماندار شهرستان رشت در ادامه سخنانش با اشاره به سفر رئیس جمهوری در اواخر سال گذشته به استان گیلان تصریح کرد: در شهرستان رشت، 651 پروژه با صرف اعتبار 920 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به سیل اخیر در برخی از استان های کشور و کمک رسانی به هموطنان سیل زده گفت: 31 میلیون تومان کمک نقدی ادارات شهرستان رشت، هفت کامیون تجهیزات شامل مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی، 165 میلیون تومان کالا توسط شرکت شهرک های صنعتی، جمع آوری و 230 میلیون تومان وجه نقد توسط کمیته امداد و مبلغی بیشتر از این توسط هلال احمر به مناطق سیل زده کشور ارسال شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که سال 97 با همه فراز و نشیب ها، کاستی ها و مشکلات سپری شد، خاطر نشان کرد: دشمنان ملت ایران توطئه های فراوان طرح و فشارهای زیادی را در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی اعمال کردند تا مردم را تحت فشار قرار دهند اما مردم مقاومت و ایثارشان را در مقابل دشمنان نشان دادند.
فرماندار شهرستان رشت خدمت گزاری را بهترین سپاس از مردم دانست و اظهار داشت: ما به عنوان مسئولان و مدیران بایستی خدمتگزاران این ملت باشیم و برای رفع مشکلات و تنگناها تلاش کنیم.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.