به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا جواد زاده روز پنجشنبه در همایش تجلیل از خیران و حامیان ایتام در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: مشارکت های مردم گیلان در امور خیر، چشمگیر و حدود 20 مرکز نیکوکاری در این استان فعال است.
وی بیان کرد: این مراکز با هدف واگذاری امور خیر به مردم، تسریع رسیدگی به فقرا، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و تنوع‌ فعالیت‌ها و خدمات قابل ‌ارائه به نیازمندان راه‌اندازی شده ‌است.
وی اظهار کرد: در شهرستان آستارا 281 نفر در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین، تحت حمایت 501 حامی هستند و پارسال پنج میلیارد و 300 میلیون ریال توسط خیران جمع آوری شد.
جواد زاده ادامه داد: تعداد حامیان ایتام نسبت به جمعیت آستارا کم است و امیدواریم مردم با فرهنگ این شهرستان نیازمندان را فراموش نکنند.
امام جمعه آستارا هم گفت: برگزاری این همایش برای کمک به نیازمندان اقدامی پسندیده‌ است و کمک به همنوع و ایتام، ریشه در مبانی دینی دارد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: افراد دارای توانایی مالی در این امر نیک سهیم باشند و اگر از ایتام، پشتیبانی مالی و معنوی صورت نگیرد، آینده آنها از لحاظ اجتماعی، مادی و معنوی دچار مشکل خواهد شد.
فرماندار آستارا هم بیان کرد:امام علی (ع) همیشه در کمک به نیازمندان جامعه پیشتاز بود و بهترین الگو برای افراد کریم و نیکوکار است.
حسن رستم زاد افزود: کمک بی منت به نیازمندان باعث جلب رضای خداست و دستگیری از فقرا باید بیش از این در آستارا ترویج یابد.
وی با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس ایران، گفت: آمریکا باید با درس عبرت گرفتن از این واقعه، شکست ناپذیری ایران به واسطه رهبری دینی و پشتیبانی مردمی را بپذیرد.
116 هزار خانوار در استان گیلان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و حدود سه هزار خانوار آن تحت حمایت کمیته امداد هستند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.