سرهنگ شهریار نظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعطیلات نوروزی و افزایش احتمال تعرضات به اموال ملی و دولتی، بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی تاکید و تصریح کرد: کارکنان یگان حفاظت به صورت شبانه روزی در ایام نوروز آماده صیانت از اراضی و پیشگیری ازتعرضات بوده که درصورت لزوم با متصرفان غیرقانونی اراضی با هماهنگی مراجع قضایی برخورد خواهند کرد.
وی تاکید کرد: همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی گشت های یگان حفاظت از عرصه های ملی استان به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قراردارند و نیز آماده دریافت گزارش ها و اطلاعات مردمی در خصوص تخریب و تصرف اراضی ملی در سراسر استان هستند.
به گفته نظمی، شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تصرف اراضی ملی و ساخت وسازهای غیر مجاز ، مراتب را از طریق سامانه تلفنی 33119472 اطلاع دهند.
وی با بیان اینکه برخی افراد سودجو با سوء استفاده از تعطیلات نوروزی برای خرید ، فروش و احداث سازه در اراضی ملی اقدام می کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون هرگونه دخل وتصرف اراضی ملی بدون مجوز ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، طبق قانون برخورد خواهد شد.
از مجموع اراضی ملی گیلان؛ 565 هزار هکتار اراضی جنگلی ، 245 هزار هکتار اراضی جنگلی ، 245 هزار هکتار اراضی مرتعی ، و 288 هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و 11 هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث ( سواحلی که با پسروی دریا ایجاد می شود) است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.