رستم بادپر روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بیمه همگانی وجود نداشت و کمتر از 20 درصد از کل مردم این مناطق، تحت پوشش سازمانهای بیمه گر بودند و مابقی فاقد هر گونه پوشش بیمه بودند.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 45 هزار نفر از جمعیت رضوانشهر و پره سر، به عبارتی 64 درصد این شهرستان، تحت پوشش بیمه سلامت قراردارند و در قالب صندوق روستائیان و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت می باشند که کل حق بیمه آبان توسط دولت پرداخت می شود.
وی بیان کرد: بقیه افراد نیز از طریق سایر سازمان های بیمه گر دارای دفترچه خدمات درمانی می باشند که از خدمات مربوطه بهره مند هستند.
وی با بیان این مطلب که صددرصد مطالبات سال 96 موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت پرداخت شده است گفت: مطالبات سال 97 مراکز دولتی و دانشگاهی تا شهریور ماه تسویه حساب و قسمتی از ماههای مهر و آبان هم بصورت علی الحساب پرداخت شده است.
بادپر همچنین در خصوص مطالبات پزشکان و مراکز آزمایشگاهی نیز بیان کرد: مطالبات بخش پزشکان و داروخانه ها تا شهریور ماه و بخش خصوصی ( آزمایشگاه ،رادیولوژی ، فیزیوتراپی و ... ) هم تا مرداد پرداخت شده و مابقی هم بزودی پرداخت خواهد شد.
ایشان همچنین در زمینه خدمات الکترونیکی خدمات بیمه درمانی نیز گفت: الکترونیکی کردن خدمات بیمه سلامت جهت صرفه جویی در هزینه ها و تسهیل در ارائه خدمات بهینه به بیمه شدگان عزیز از برنامه های پیشرو سازمان بیمه سلامت است.
بادپر در ادامه گفت: در حال حاضر حدود 40 میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و این اداره در سطح شهرستان رضوانشهر آمادگی دارد تمام فاقدین پوشش بیمه را بطور رایگان تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد.
در سوم آبان ماه سال 1373 بیمه همگانی تصویب شد و در سال 1374 شروع بکار نمود.
در سال 1376 برای حدود 22 میلیون نفر از جمعیت روستائیان و شهرهای زیر بیست هزار نفر با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطح کشور بطور رایگان کارت بستری صادر شد و به تبع آن در شهرستان رضوانشهر هم کارت بستری صادر شد.
در سال 1384 همه کارت های بستری به دفترچه تبدیل شدند و بیمه شدگان روستایی توانستند علاوه بر مزایای بستری از خدمات سرپایی هم استفاده نمایند، در همان سال (سال 1384) پزشکان خانواده با هدف اینکه خدمات سلامت را باید به محل کار و زندگی مردم ببریم در روستاههای دور و نزدیک شروع بکار کردند و بیمه شدگان با رعایت سیستم ارجاع و بصورت راهنمایی شده جهت دریافت خدمت به مراکز درمانی مراجعه و از خدمات درمانی بهره مند شدند.
در اردیبهشت ماه سال 1393 طرح تحول سلامت اجرا شد، اجرای طرح تحول سلامت باعث کاهش پرداختی مستقیم از جیب مردم شده است، بطور مثال پرداختی بیماران در مراکز دولتی و دانشگاهی به زیر 10 درصد رسیده است.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
7293 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.