علی رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: این مقدار کشفیات در بیش از یک هزار و720 مورد بازرسی از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان به دست آمده است.
وی افزود: 12 متخلف نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
رسولی با اشاره به انجام سمپاشی بیش از 94 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام در راستای مبارزه با انگل های خارجی بدن دام یادآور شد: از ابتدای امسال تا کنون ، بیش از پنج هزار و 409 نوبت سر واکسیناسیون برای مقابله با بیماری های دامی از قبیل تب برفکی ، شاربن ، بروسلوز ، تب برفکی، آبله و تب مالت در دامداری ها و روستاهای شهرستان انزلی انجام شده و 473 قلاده سگ هم آمپول هاری تزریق شده است.
وی خاطر نشان کرد: چهار میلیون و 188 هزار و 52 جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی طی این مدت با نظارت و مجوز شبکه دامپزشکی این شهرستان انجام شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بندرانزلی با اشاره به شرایط بندرانزلی از نظر واردات و صادرات کالا و فرآورده های مختلف دامی و گیاهی تصریح کرد: شبکه دامپزشکی انزلی با استقرار پست قرنطینه دامی در محوطه اداره بنادر و دریانوردی و گمرک، نظارت بر واردات و صادرات اقلام مربوط به حوزه دام و طیور را برعهده دارد.
رسولی با اشاره به انجام هزار و 749 مورد تست های تشخیصی بیماری های دامی از ابتدای امسال تا کنون یادآور شد: علاوه بر انجام تست های تشخیصی در خصوص بیماری های سل، بروسلوز و مشمشه، بیش از 50 تن نهاده خوراک دام در گمرک انزلی و بنادر و دریانوردی ترخیص شده است.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان از مراکز مهم پرورش طیور در استان است.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.