به گزارش خبرنگار ایرنا در سومین روز دهه فجر یک واحد تولیدی و فروش مبلمان در روستای ماوردیان از توابع بخش مرکزی شهرستان فومن افتتاح شد؛ این واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال هشت نفر به مساحت 700 متر مربع به بهره برداری رسیده است.
همچنین یک واحد پرورش ماکیان در روستای سه پیران کسمایی از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد؛ این واحد بخش خصوصی در زمینی به مساحت 500 متر مربع با ظرفیت پرورش یک هزار و 200 قطعه مرغ با هزینه یکصد میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.
این واحد خصوصی پرورشی، فعالیت خود را با تکثیر دو گونه مرغ تخم گذار و مرغ گوشتی محلی انجام می دهد و امکان اشتغال سه نفر را فراهم کرد.
یک واحد آموزشگاه خصوصی عکاسی و هنرهای تجسمی نیز در شهر فومن افتتاح شد؛ این واحد که مجوز خود را از مرکز فنی و حرفه ای کشور دریافت کرده، با ظرفیت آموزش سالانه 30 هنرجو، برای دو نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.
آموزشگاه غذاهای سنتی گیلانی نیز با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان شهرستان فومن افتتاح شد؛ این آموزشگاه بخش خصوصی به ظرفیت آموزشی 40 نفر برای دو نفر فرصت شغلی فراهم می کند و با اعتبار شش میلیون تومان افتتاح و بهره برداری شد و در زمینه پخت انواع خوراک شامل غذا، شیرینی، کلوچه و محصولات مربوطه با محوریت غذاهای سنتی گیلانی فعالیت می کند.
شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.