به گزارش خبرنگار ایرنا عهدیه مهرآور شامگاه پنجشنبه در آئین تجلیل از پرستاران آستارا در سالن سینما دریای این شهرستان گفت: پرستاران با وجود کمبودها و مشکلات پیش رو، صادقانه برای انجام وظایف و خدمت به بیماران تلاش می کنند.
فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: ارتباط عاطفی با بیماران برای کاهش آلام و رسیدگی به وضعیت جسمی و روحی آنها از وظایف پرستاران است و سفیدپوشان سلامت از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
یونس رنجکش افزود: جامعه زحمتکش پرستاری در حوزه بهداشت و درمان دارای مشکلاتی هستند و باید برای رفع مشکلات پرستاران برنامه ریزی شود.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، وظایف پرستاران با استقبال شهروندان زیاد شد و این طرح، وظیفه پرستاران را سنگین تر کرد.
ولی داداشی افزود: تعهد در کنار تخصص لازمه پیشرفت کاری پرستاران است و همت آنان با شیفت های کاری متمادی، توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.
وی اظهار کرد: تناسب چندانی بین تعداد تخت و تعداد پرستاران بیمارستان ها وجود ندارد اما پرستاران با تلاش شبانه روزی، کاستی های را برطرف می کنند.
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری دستگاه سی تی اسکن بیمارستان 132 تختخوابی آستارا راه اندازی و ساخت بیمارستان 20 تختخوابی بخش لوندویل از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.
نظام عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: در حوزه بهداشت و درمان شغل پرستاری در اولویت قرار دارد و در برخی مواقع، کار پرستار از پزشک نیز دشوارتر و حساس تر است.
تجلیل از پرستاران نمونه، پخش فیلم فعالیت های شبانه روزی پرستاران، اجرای موسیقی و مسابقه از بخش های دیگر این آئین بود.
22 دی ماه سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار بود.
شبکه بهداشت و درمان آستارا با شش مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 132 تختخوابی، 25 خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.