به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه شیرزاد روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت با موضوع ساماندهی و احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود و تالاب عینک و فرصت های سرمایه گذاری در صحن شورا اظهار داشت: احیاء و ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود یک مطالبه عمومی است که برای تامین منابع مالی برای تحقق این مهم بایستی اهتمام ویژه شود.
وی ابراز امیدواری کرد تا در بودجه 98 جهت اختصاص اعتبار برای احیاء رودخانه های زرجوب و گوهررود توجه شود و در سه ماه آینده نیز از باقیمانده بودجه در حوزه تالاب عینک و ساماندهی رودخانه های یاد شده، استفاده بهینه ای شود.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت از نمایندگان مردم این کلانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز خواست تا در تخصیص اعتبار برای احیاء رودخانه های زرجوب و گوهررود کمک کنند.
وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: با همه مشکلات مالی طی سال های اخیر در لایروبی و پاکسازی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت اقدامات خوبی از سوی شهرداری این کلانشهر و با همکاری دستگاه های مربوطه انجام شده است.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: لایروبی رودخانه های زرجوب و گوهررود و تملک بخشی از حاشیه این رودخانه ها و آزادسازی حریم کنار آنها و احداث پارک های محلی از جمله اقدامات شهرداری رشت در سال های اخیر است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، تفکیک زباله از مبدا را برای کاهش آلودگی های زیست محیطی بسیار مهم عنوان و خاطر نشان کرد: در این حوزه بایستی فرهنگ سازی بیشتری داشته باشیم، در زمان حاضر در مبحث تفکیک زباله از مبداء 16 کانکس در سطح و محلات رشت فعال است.
رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت که در گذشته از رودهای زیبا، تفریحی و دیدنی این شهر بودند؛ امروز غرق در آلودگی و به عنوان معضلی زیست محیطی و نگرانی اجتماعی شناخته می شوند و در انتظار نگاه ویژه دستگاه های متولی و البته مشارکت مردم برای رهایی از این نابسامانی هستند.
زرجوب و گوهررود از رودخانه های روگذر رشت هستند، به گفته قدیمی ها؛ این رودخانه ها در گذشته از مکان های دیدنی و تفریحی به شمار می رفتند، در آنها ماهی گیری انجام می شد و مردم برای تفریح به کنار آنها می آمدند اما امروز جزو آلوده ترین رودخانه ها نامیده می شوند تا جایی که توقف در کنار این رودخانه ها به دلیل بوی نامناسب بویژه در فصل تابستان، بسیار دشوار است.
هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت با موضوع ساماندهی و احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود و تالاب عینک و فرصت های سرمایه گذاری امروز (چهارشنبه) با حضور اعضای کمیسیون، سمن ها، نمایندگان دستگاه هایی آب و فاضلاب، آب منطقه ای در صحن شورا برگزار شد.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.