سید محسن حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طی یکسال گذشته ؛ 195لیتر بر ثانیه از فاضلاب های ورودی رودخانه های رشت جلوگیری شده است .
وی پیش بینی کرد تا پایان سالجاری؛ این مقدار به 260 لیتر بر ثانیه برسد ؛ لذا فاضلاب جمع آوری شده که به تصفیه خانه هدایت و تصفیه می شود، 490 لیتر بر ثانیه ( معادل 42 هزار متر مکعب) شبانه روز خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب رشت 63 هزار متر مکعب در شبانه روز است ، تصریح کرد: در حال حاضر این تصفیه خانه با ظرفیت حدود 39 هزار متر مکعب در شبانه روز فعال است و بخشی از فاضلاب جمعیت شهر رشت را جمع اوری و تصفیه می کند
حسینی گفت: مرحله دوم این طرح نیز برای رسیدن به ظرفیت 63 هزار متر مکعب در حال اجراست .
وی در ادامه با اشاره به احداث تصفیه خانه فاضلاب در جنوب شهر رشت افزود: این تصفیه خانه که با ظرفیت 12 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز در حال احداث است ، تا کنون 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حسینی تصریح کرد: تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر رشت به صورت دو فاز جداگانه شش هزار و 250 متر مکعبی با ظرفیت تصفیه 12 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز در حال احداث است.
وی میزان اعتبار برای تکمیل این پروژه را 27 میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: از طریق سازمان برنامه و بودجه در حال تامین اعتبار آن هستیم که منابع مالی آن ظرف یکسال تامین شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان به پیگیری برای تامین منابع احداث تصفیه خانه دیگری نیز در رشت اشاره و بیان کرد: بدنبال تامین منابع مالی برای احداث تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 10 هزار متر مکعب در کوی امام رضا(ع) رشت هستیم.
به گزارش ایرنا، رودخانه زرجوب از کوه ‌های کم ارتفاع هزار مرز، نیزه سر، جوکلبندان و کچا در حدود 25 کیلومتری جنوب شهر رشت سرچشمه می‌ گیرد، پس از عبور از منطقه بهدان و چوماچا و پیوستن به رودخانه گوهررود، رودخانه پیربازار را تشکیل می‌دهد.
رودخانه گوهررود نیز از ارتفاعات 700 متری کوه ‌های سراوان سرچشمه می‌ گیرد و پس از اتصال به رودخانه زرجوب، رودخانه پیربازار را تشکیل داده و در نهایت به تالاب انزلی می‌ ریزد، طول این رودخانه 40 کیلومتر است و در گذشته از مکان های دیدنی رشت بود و در آن ماهی گیری انجام می شد، اما امروز در آلودگی غرق شده است.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.